امارات ناجی تولید هواپیمای A-۳۸۰s ایرباس شد

اعتماد نو: به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت بیزینس اینسایدر، بیشتر از یک هفته پیش بود که شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد در صورتی که هواپیمایی امارات، تنها خریدار مدل آ-۳۸۰ ایرباس، این محصول را سفارش ندهد تولید آن را متوقف خواهد کرد.

این غول هواپیماسازی همچنین گفته بود که بر سر سفارش و خرید و فروش هواپیماهای جدید آ- ۳۸۰ در حال مذاکره با بزرگترین ایرلاین جهان، هواپیمایی امارات است که تاکنون به عنوان بزرگترین و مهمترین خریدار این مدل خاص از هواپیماهای ساخت ایرباس بوده است.

جان لیهی – مدیر فروش شرکت ایرباس – در این خصوص عنوان کرده بود:” ما هم اکنون در این باره با هواپیمایی امارات در حال مذاکره هستیم تا دست کم تعداد ۶ فروند هواپیمای آ- ۳۸۰ را حد فاصل ۸ تا ۱۰ سال آینده از ایرباس خریداری کند “.

وی همچنین تاکید کرده بود که در صورتی که این ایرلاین (امارات)  سفارش جدیدی از این نوع خاص از هواپیمای غول پیکر ندهد، دلیل دیگری نمی‌تواند ادامه روند تولید و ساخت این هواپیمای غول پیکر را توجیه کند و طبیعی است که اگر هواپیمایی امارات سفارش این تعداد هواپیما را به ما ندهد، دلیلی برای ادامه روند تولید و ساخت این هواپیمای غول پیکر وجود نخواهد داشت.

حالا هواپیمایی امارات که دفتر مرکزی آن در شهر دوبی امارات متحده عربی واقع شده است، با غول هواپیماسازی ایرباس اروپا بر سر ۲۰ فروند هواپیمای مدل A-۳۸۰s بهمراه ۱۶ سوپر جامبو به توافق رسیده و در نتیجه قراردادی را در این خصوص امضا کرده‌اند. گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ارزش این قرارداد و معامله بزرگ که روز پنج شنبه هفته گذشته انجام شد حدود ۱۶ میلیارد دلار است. البته به نظر می رسد این هواپیمایی تخفیف خوبی هم از ایرباس گرفته باشد.

چتر حمایت بانک ملی ایران بر سر اقشار آسیب دیده از کرونا
هم اکنون بخوانید

جان لیهی- مدیر فروش شرکت ایرباس – در تشریح این موضوع گفت:” این سفارش و قراداد جدید روح تازه ای به خط تولید هواپیماهای مدل A-۳۸۰s بخشید و موجب شد ما این مدل را تا ۱۰ سال دیگر هم ادامه دهیم”.

وی ادامه داد:” انتظار می رود علاوه بر هواپیمایی امارات که یکی از مهمترین و بزرگترین خریداران هواپیماهای غول پیکری همچون A-۳۸۰ است، ایرلاین های دیگری نیز از سراسر نقاط جهان سفارش این نوع خاص از هواپیما را به ما بدهند بنابراین تا دهه ۲۰۳۰ میلادی ساخت هواپیمای غول پیکر ما نیز ادامه خواهد داشت”.

ایرباس A۳۸۰ یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، چهار موتوره و دو طبقه است که توسط شرکت ایرباس طراحی و ساخته شده‌ است. این هواپیما هم‌اکنون بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان به‌شمار می‌آید.

این هواپیما توانایی جابجایی شمار زیادی مسافر را داراست و کاربرد آن نیز در سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است. تعداد صندلی های موجود در آن در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری، بالغ بر ۵۲۵ نفر است. در مدل‌هایی که تنها دارای یک کلاس اقتصادی هستند، این گنجایش تا ۸۵۳ نفر نیز بالا می رود. علیرغم ابعاد عظیم این هواپیما، A۳۸۰ همانند بوئینگ ۷۴۷ ساخته شده و بدنه آن، تنها اندکی از بوئینگ ۷۴۷ پهن‌تر است.

هم اکنون ۱۰۱ فروند از این نوع هواپیمای غول پیکر در خطوط هوایی ایرلاین امارات فعالیت می کند. این در حالیست که خطوط هوایی سایر ایرلاین های بزرگ جهان بیش از ۱۸ فروند از این هواپیما را در اختیار ندارند.

شیخ احمد بن سعید المکتوم، مدیرعامل و رئیس شرکت هواپیمایی امارات در این باره می گوید:” در اختیار داشتن چنین هواپیمای بزرگ و جدیدی همواره برای خطوط هوایی ایرلاین ما افتخار بزرگ و موفقیت چشمگیری به شمار می آمده است و تمامی مسافران و خدمه پروازی نیز از آن رضایت کامل داشته اند”.

بازگشت شاخص بورس به کانال ۹۲ هزار واحدی
هم اکنون بخوانید

حالا قرارداد جدیدی که این دو شرکت باهم به امضا رسانیدند، تعداد هواپیماهای مدل A-۳۸۰s  در خطوط هوایی امارات را به ۱۷۸ فروند می رساند. قرار است هواپیماهای جدید و توسعه داده شده نیز جایگزین هواپیماهای سال ۲۰۰۸ شوند. انتظار می رود هواپیماهای جدید سفارش داده شده پس از سال ۲۰۲۰ تحویل داده شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

دکمه بازگشت به بالا