سفیر آمریکا از ۲۰۱۹ در قدس مستقر می‌شود

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد اقدامات مربوط به انتقال سفارت از تل آویو به قدس را سرعت بخشد و از سال ۲۰۱۹ سفیر آمریکا فعالیتش را در قدس شروع می‌کند.

به گزارش اعتماد نو، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دولت آمریکا قصد دارد دفتر دیوید فریدمن، سفیر این کشور در اسرائیل را در سال ۲۰۱۹ به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله ارنونا در جنوب قدس منتقل کند. وی سال ۲۰۱۹ کارش را در ساختمان جدید شروع خواهد کرد تا زمانی که ساختمان سفارتخانه در قدس ساخته شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: طرح‌های جدید آمریکا درباره کنسولگری نشان می‌دهد که این کشور دیگر به تبعات انتقال سفارت و اعتراضات فلسطینی‌ها و جهان عرب و اسلام اهمیتی نمی‌دهد. فریدمن پیشنهاد داده که کارکنان سفارتخانه از تل آویو به مقر کنسولگری در قدس منتقل شوند تا زمانی که ساختمان جدید سفارتخانه ساخته شود اما رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا خواهان به تأخیر انداختن انتقال کارکنان شده تا ساخت مقر جدید سفارت تکمیل شود و کارکنان از هرگونه پیامدهای امنیتی در امان بمانند.

این روزنامه نوشت: با وجود برخی مخالفت‌ها در آمریکا، ساختمان ارنونا در قدس که به شهروندان آمریکایی خدمات کنسولی می‌دهد برای استقبال از فریدمن آماده می‌شود.

منبع: ایسنا

ادعای نشریه صهیونیستی درباره توافق آمریکا و اسرائیل برای افزایش فشار بر ایران در ازای کاهش تنش در فلسطین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا