نظر آیت‌الله مصباح درباره انتقاد از معصومین

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در کتاب جامعه و تاریخ از نگاه قران نوشت: رهبر باید نسبت‌ به انتقادات و عیب‌جویی‌های گوناگون زیردستانش گوش شنوا داشته باشد؛ زیرا هرکسی، به‌جز انسان‌های معصوم، در معرض جهل، قصور فهم و ادراک، و لغزش‌ها و خطاهای اخلاقی و عملی است و داشتن روحیه انتقادپذیری، مقدمه ضروری رفع این عیوب و نقایص خواهد بود.

به گزارش اعتماد نو، محمدتقی مصباح‌یزدی در کتاب جامعه و تاریخ از نگاه قرآن نوشت: رهبر باید نسبت‌ به انتقادات و عیب‌جویی‌های گوناگون زیردستانش گوش شنوا داشته باشد؛ زیرا هرکسی، به‌جز انسان‌های معصوم، در معرض جهل، قصور فهم و ادراک، و لغزش‌ها و خطاهای اخلاقی و عملی است و داشتن روحیه انتقادپذیری، مقدمه ضروری رفع این عیوب و نقایص خواهد بود. حتی رهبران معصوم (علیه‌السلام)، یا به‌علت اینکه بعضی از مردم به عصمتشان پی‌نبرده بودند و یا بدین قصد که دیگران را تعلیم ‌و تربیت کنند و نشان بدهند که هر فرد، در هر حدی از رهبری هست، باید انتقادپذیر باشد، به انتقادات و عیب‌جویی‌هایی گوش می‌سپردند و از مردم می‌خواستند که از عرضه و ارائه آرا و نظریات خود دریغ نورزند. [کتاب جامعه و تاریخ از نگاه قرآن]

مصباح یزدی همچنین در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: تا قبل از پیروزی انقلاب می‌توانستیم مشکلات را به گردن دیگران بیندازم و فقط مرگ بر آمریکا و انگلیس بگوییم که به جای ما تصمیم می‌گرفتند اما امروز نمی‌توانیم فقط آنها را مسئول بدانیم. وجدان ما این مسئله را باور نخواهند کرد و مهم‌تر از آن، خدا نیز این را از ما نمی‌پذیرد.

سند تحول از سند ۲۰۳۰ جامع تر است
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا