اختلاف میان همسایگان باید با گفت‌وگو حل و فصل شود

به گزارش اعتماد نو، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر گفت: ایران و قطر، همواره در طول تاریخ دو کشور دوست و برادر بوده و در سختی‌ها و شادمانی‌‌‌ها، اخوت و برادری را نسبت به یکدیگر ثابت کردند.

وی اضافه کرد: معتقدیم هرگونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر غیرقابل قبول است و اگر کشورهای منطقه به ویژه همسایگان با هم اختلافی دارند، تنها باید این اختلافات با گفت‌وگو حل و فصل شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری‌ها و روابط همه جانبه با قطر است، اظهار داشت: ایران آماده هرگونه همکاری با دولت و ملت قطر بوده و اجازه نمی‌دهد مردم مسلمان این کشور تحت فشارهای ناحق و غیرعادلانه قرار بگیرند.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود، رئیس مجلس قطر نیز در این دیدار، با تقدیر از مواضع و حمایت‌های موثر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت قطر به ویژه در شرایط اخیر تصریح کرد: خوشحالیم که روابط تهران – دوحه براساس محبت، دوستی، برادری و حسن همجواری برقرار است و باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در این راستا هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

رئیس مجلس قطر با بیان اینکه معتقدیم مشکلات باید براساس گفت‌وگو، تفاهم و دوستی حل و فصل شوند، خاطرنشان کرد: امروز قطر به واسطه کمک‌ها و حمایت‌های دوستان خود به ویژه ایران، محکم‌‌تر از گذشته در برابر بدخواهی‌ها و توطئه‌ها ایستاده است.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

بازداشت فریدون و تاثیر آن بر روابط روحانی با جناح های سیاسی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا