برخی از کشورهای منطقه از طریق دیگرهراسی و دشمن‌تراشی به دنبال تامین امنیت هستند

به گزارش اعتماد نو، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی عصر امروز در دومین کنفرانس امنیتی غرب آسیا گفت: بعضا می‌بینیم برخی از کشورهای منطقه فراتر از نیاز خود به انباشت تسلیحات پرداخته‌اند و این خود باعث بی‌ثباتی در منطقه است.

برخی از کشورهای منطقه از طریق دیگرهراسی و دشمن‌تراشی به دنبال تامین امنیت هستند

وی افزود: این کشورها تصور می‌کنند که صرفا با قدرت نظامی می‌توان امنیت ملی خود را تعیین کنند در حالی که برخی از عوامل تامین امنیت به داخل کشورها باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه این گونه کشورها از طریق دیگرهراسی و دشمن‌تراشی به دنبال تامین امنیت هستند، اظهار داشت: امنیت در صورتی پایدار است که درون‌زا و خودجوش باشد اما برخی از کشورهای فرامنطقه‌ای سیاست بحران‌آفرینی کاذب و همچنین سیاست مبتنی بر تجارت امنیت را در پیش گرفته‌اند که در این زمینه می‌توان به دولت ترامپ اشاره کرد.

دولت‌های ضعیف قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم‌شان نیستند

دهقانی‌ فیروزآبادی ادامه داد: آنها بعضا با ایجاد آشوب، درگیری و بحران مسابقه تسلیحاتی غیرعقلانی و نادرستی را بر مبنای دیگرهراسی به وجود می‌آورند تا بتوانند به تجارت امنیت و فروش تسلیحات بپردازند.

وی با بیان اینکه دولت‌های ضعیف که نمی‌توانند نظم داخلی خود را تامین کنند، قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم‌شان نیستند، تصریح کرد: عموما برای جبران این ضعف از سیاست دشمن‌هراسی پیروی می‌کنند. ما برخی از کشورها را مشاهده می‌کنیم که برای تامین امنیت‌شان متکی بر عوامل بیرون‌زا و دیگران هستند و قطعا این کشورها در راه ایجاد امنیت پایدار با گذشت زمان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

درخواست آمریکا از مالکان تیک‌تاک برای فروش سهام خود در این شرکت
هم اکنون بخوانید

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =

دکمه بازگشت به بالا