کمیسیون شوراها ناظر تخصیص بودجه احزاب خواهد بود

به گزارش اعتماد نو، اصغر سلیمی با اشاره به بودجه ای که امسال برای نخستین بار در لایحه بودجه سال ۹۷ برای اختصاص به احزاب پیشنهاد داده شده است، اظهار داشت: در گذشته ردیف بودجه ای خاص احزاب در لایحه بودجه وجود نداشت و دولت از محل های دیگر به احزاب کمک می کرد.
وی با اعتقاد به این که با تصویب لایحه جامع احزاب جایگاه آنها مشخص شده و بر اساس عدالت بودجه به احزاب فعال تخصیص می‌یابد افزود: باید روی بودجه ای که قرار است به احزاب تخصیص داده شود، (درصورت تصویب در مجلس) نظارت شود چرا که بسیاری از احزاب فعالیتی ندارند که قرار باشد بودجه دریافت کنند و صرفا پروانه فعالیت از وزارت کشور گرفته اند.
سلیمی به بررسی لایحه جامع احزاب در کمیته ویژه احزاب و تشکل های مدنی کمیسیون شوراها اشاره و اظهار کرد: لازم است قانون جامعی برای احزاب داشته باشیم تا احزابی که فعال بوده، عضوگیری خوبی دارند و دفاترشان در مراکز استان ها فعال است، مشخص شود.
وی با بیان اینکه در قانون جدید قرار است جایگاه احزاب با توجه به تعداد اعضا و وزن آنها تعیین شود، عنوان کرد: قرار نیست احزاب فقط یک پروانه بگیرند ولی فعالیتی نکنند بلکه باید شاخص های اعتبار آنها مشخص باشد تا بودجه را نیز بر اساس شاخص ها دریافت کرده و عدالت برقرار شود.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: دولت ها نباید صرفا به احزاب وابسته به خود کمک کنند بلکه باید پروتکل داشته باشند و در این میان تفاوتی ندارد که احزاب از چه گرایشی هستند و دولت ها از چه گرایشی.
به گزارش ایرنا، دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده ردیف اعتباری با عنوان ‘راهبری و توانمند سازی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی’ در ذیل بودجه سال ۹۷ وزارت کشور آورده است.
امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد اختصاص بیش از پنج میلیارد تومان به احزاب در بودجه ۹۷ گام خوبی برای حضور قدرتمند احزاب در انتخابات آینده است.

وزارت خارجه در انتظار سخنگوی جدید
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا