قانون برنامه ششم به دولت اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را داده است

به گزارش اعتماد نو، سیدفرید موسوی با اشاره به تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۷ در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهادی در راستای اجرای این بند از اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه آورده است.
وی اضافه کرد: دولت در این زمینه پیشنهاد داده است که قیمت بنزین ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند و پیش بینی کرده است که درآمدهای حاصل از این افزایش که ۱۷ هزار میلیارد تومان را صرف بهبود بافت فرسود، نوسازی حمل و نقل عمومی و توسعه اشتغال کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در حال حاضر این سوال وجود دارد که افزایش قیمت حامل های انرژی چه تبعاتی بر شاخص های اقتصادی، وضعیت اقتصاد جامعه و تورم دارد.
وی تاکید کرد: تبعات تورمی این تصمیم گیری، رشد اقتصادی کشور را تحت شعاع قرار می دهد و این نکته حائز اهمیت است که آثار تورمی بر روی دهک های جامعه متفاوت است و باید تاثیر افزایش قیمت را بر دهک های مختلف را برآورد کنیم.
این نماینده مجلس بر این باور است که بسیاری از دهک های جامعه تاب و توان افزایش فشار تورمی را ندارند.
موسوی با بیان اینکه باید ساز و کار اجرای بهینه سازی بافت فرسوده و توسعه اشتغال مشخص شود، اظهار داشت: در قانون هدفمندی یارانه ها اهداف متعددی ذکر شده است و از ابتدای اجرای این قانون تاکنون ۳۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شد اما هیچ کدام از اهداف آن محقق نشده است.
وی تاکیدکرد: نمایندگان مجلس نمی خواهند همان خطا در قالب قانون بودجه با آثاری بدتر تصویب شود از سوی دیگر زمان اینکه پول بکاریم و اشتغال درو کنیم گذشته است و این ایده دولت برای اختصاص اعتباری برای اشتغالزایی برای به دقت بررسی شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تبعات افزایش قیمت حامل های انرژی برآورد شود، بیان داشت: باید آثار این تصمیم بر دهک های مختلف برآورد و راه کارها و نوع ورود به آن پیش بینی شود.
به گزارش ایرنا، امیر باقری سخنگوی ستاد بودجه ۹۷ چندی پیش در رابطه با افزایش قیمت حامل های انرژی و مخالفت بخش تولید گفت: اصلاح قیمت حامل های انرژی بسته به توافق مجلس و دولت و شرایط کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت حامل های انرژی در حوزه بخش تولید مطرح نیست اظهار داشت: اصلاح قیمت های انرژی در حوزه تولید اثر قابل توجهی ندارد البته سرریز اصلاح حامل های انرژی وارد بخش تولید می شود.
سخنگوی ستاد بودجه ۹۷ تاکید کرد: در نهایت اصلاح قیمت های انرژی به تعامل دولت و مجلس مربوط می شود و آنچه در حال حاضر در مجلس شاهد هستیم فضای ثبات ساز است.

وزیر کشور درگذشت محمدرضا نجفی را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا