امیرعبداللهیان بر تبادل همکاری‌های اطلاعاتی ایران و تاجیکستان تاکید کرد

به گزارش اعتماد نو، حسین امیرعبداللهیان در دیدار نعمت الله امامزاده سفیر تاجیکستان با تأکید بر اهمیت توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی میان دو ملت مسلمان، گفت: ارتباطات تاریخی و زبان مشترک پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی‌مابین فراهم آورده است که باید در راستای منافع مردم ایران و تاجیکستان از آن بهره برد.
وی افزود: تشکیل گروه های دوستی و پارلمانی و رفت و آمد میان کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور می تواند به تسهیل مراودات کمک فراوانی کند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان ملت های مسلمان منطقه، تصریح کرد: دشمنان همواره بدنبال ایجاد فاصله میان دو کشور هستند که باید با تداوم گفت وگو و رایزنی ها میان مقامات عالیرتبه ایران و تاجیکستان از تحقق نیات بد دشمنان دو کشور و دو ملت و بروز سوبرداشت ها جلوگیری کنیم.
امیرعبداللهیان در پایان تبادل همکاری های اطلاعاتی میان سازمان های امنیتی دو کشور در مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه به موازات همکاری های سیاسی و پارلمانی مورد تاکید قرار داد.
نعمت الله امامزاده سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار با تاکید بر تسریع روند ارتباطات میان تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، گفت: بسترهای فراوانی در عرصه های مختلف در دو کشور وجود دارد که باید با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی دقیق و صحیح از آن به ارتقاء سطح مناسبات فی‌مابین کمک کرد.
سفیر تاجیکستان در تهران، جمهوری اسلامی ایران را کشور برادر و دوست با پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی خواند و افزود: همواره روابطی پایدار و برادرانه میان دو ملت برقرار بوده است و نباید اجازه داد دشمنان رخنه ای در این دوستی تاریخی ایجاد کنند.
وی در پایان بر اجرایی شدن توافق ها و سرمایه گذاری های مشترک در بخش های نیرو، آب و کشاورزی و توسعه صنعت توریسم و گردشگری میان دو کشور تاکید کرد.

تاثیر حذف صفر از ۱۵ صفر بودجه
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا