قاضی پور : نمایندگان عصاره ملتند یاعصاره فهرست؟

به گزارش اعتماد نو، حاشیه‌سازی‌های سخنان محمود صادقی در جلسه روز یکشنبه -۲۶ آذر- مجلس که نمایندگان را عصاره فضائل شوراینگهبان معرفی کرده بود، به جلسه امروز نیز کشیده شد. برخی نمایندگان بدون نام بردن از این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با طعنه و کنایه،‌ به او واکنش نشان دادند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، اولین چهره ای بود که تلویحا به نقد سخنان صادقی پرداخت و در تذکری گفت: با عرض سلام خدمت رهبر فرزانه ونمایندگانی که عصاره ملت در خانه ملت هستند و نه عصاره فهرست، مثل بعضی از افراد!
نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات نیز در نطق خود گریزی به صحبت‌های صادقی زد و تأکید کرد: بنده درابتدای نطقم از کسانی که عصاره فضیلت دولت هستند و خود را عصاره فضلیت دولت میدانند،‌ تشکر می‌کنم.
احمد مرادی نماینده بندرعباس و قشم هم بخشی ازنطق خود را به این موضوع اختصاص داد. او با لحنی خاص گفت: وقتی در مورد جایگاه نمایندگان کلام حضرت امام و رهبری را داریم چه نیاز و ضرورتی دارد که وقت مردم ومجلس که ثانیه به ثانیه اش می‌تواند برای رفع مشکل مردم باشد،‌ هدر بدهیم.
او با لحنی نصیحت‌گونه، افزود: خواهش می‌کنم به دنبال مطرح کردن خود نباشید که قهر خدا و مردم شامل حالمان می‌شود! به دنبال رفعمشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم باشید. به فکر معلمانی باشیم که برای گذراندن زندگی خود،‌ صورتشان را با سیلی سرخ کرده اند.
کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا هم همچون دیگر نمایندگان اصولگرای مجلس، به صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس تذکر داد. او گفت: دوستانی که بعضا بر علیه خانه ملت نطق می کنند و عواقب آن را نمی بینند، باعث می شوند که آب در آسیاب دشمنان این مردم و مجلس ریخته شود.
سیاسی بازی‌ خاص نمایندگان تهران است
عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر و گناوه درتذکر خود از دریچه دیگری به تحلیل گفته صادقی نماینده مردم تهران پرداخت. او ازنمایندگان سایر شهرستان ها خواست تا خود را وارد این بازی سیاسی نکنند.
خدری گفت: ۳ روز است که وقت ملت صرف این می‌شودکه «آیا نمایندگان مجلس عصاره فضائل ملت هستند یا عصاره شورای نگهبان؟» این بازی های سیاسیرا رها کنید. این بازی های سیاسی را برای نمایندگان تهران بگذارید که شکرخدا صاحب دارند و رفاهشان تامین است. ما چرا وارد اینبازی های سیاسی شویم؟ مردم حوزه های انتخابیه ما مشکلات جدی تری دارند.
پزشکیان در پاسخ به این تذکر گفت:حالا شما همباید رعایت می کردید و اشاره به نمایندگان تهران نمی‌کردید، چون در این صورت بایداین نمایندگان هم پاسخ دهند.
طعنه کواکبیان به نمایندگان سابق تهران در مجلس
سرانجام مصطفی کواکبیان به نمایندگی از نماینده‎های تهران به این تذکر واکنش نشان داد و گفت: حاج اقای خدری احتمالا قصد توهین نداشتند و وگرنه من جواب های دیگریداشتم. به نظر می‎رسد که ایشان اطلاعشان کم است. من در دوره‌های قبل نمایندهشهرستان بودم و الان هم نماینده تهران هستم.
کواکبیان تأکید کرد: خدا شاهد است که زندگیبرایمان به دلیل نماینده تهران بودن، نمانده است! ما جز تهران چند شهرستان راداریم که مشکلات خاص خودشان را دارند. به خدا قسم در تهران هنوز مناطقی هست که آدماز وجودشان شرمنده می‌شود.
او با طعنه در رابطه با چهره‌های اصولگرایی کهقبلا در جایگاه نمایندگی تهران قرار داشتند، گفت: ممکن است قبلی ها نمایندگانیبودند که پایشان را روی پایشان می‌انداختند اما خدایی! مجمع نمایندگان تهران دراین دوره، شبانه روز در خدمت مردم هستند.

آمرین پرونده بابک زنجانی می خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 3 =

دکمه بازگشت به بالا