تکالیف قانونی درباره بودجه بنیه دفاعی اجرایی نشده است

به گزارش اعتماد نو، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به بخش بنیه دفاعی در بودجه ۹۷، گفت: بودجه بنیه دفاعی از بخش‌های مورد توجه در لایحه بودجه ۹۷ برای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.
وی توضیح داد: براساس تکلیف قانون، مجلس و دولت مکلفند سالانه پنج درصد از بودجه عمومی کشور را به بنیه دفاعی اختصاص دهند. براین اساس اجرای این تکلیف قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم در بودجه ۹۷ لازم و بدیهی است. قطعا کمیسیون امنیت ملی در بررسی بودجه حوزه‌های مختلف دفاعی این موضوع را مورد توجه قرار می دهد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اینکه «بودجه دفاعی مختص به ۱۲ بخش اصلی همچون سپاه، ارتش، وزارت دفاع، مرزبانی، نیروی انتظامی، صندوق‌های بازنشستگی، نیروهای مسلح، نیروی هوایی و حوزه موشکی کشور است» افزود: با توجه به اهمیت این حوزه‌ها، کمیسیون امنیت ملی با دقت بودجه بخش دفاعی را مورد رسیدگی قرار می دهد.
نقوی حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان علنا ما را تهدید می کنند و حتی برخی از قدرت‌های متجاوز و سلطه گر تهدیداتی را علیه ما اعلام کرده‌اند، قطعا باید این حوزه دفاعی طوری ارتقاء پیدا کند که بتواند به هر نوع تهدیدی پاسخی دندان شکن دهد.
وی در جمع بندی گفت: ردیف های بودجه بنیه دفاعی متعدد است که شاهد کاهش چشمگیر در برخی ردیف ها و افزایش نسبی در ردیف های دیگر می‌باشیم که در زمان بررسی جزئیات این موراد را در نظر داریم. ما تا رسیدن به وضع مطلوب و انجام تکالیف قانونی فاصله زیادی داریم چون تکالیف قانونی در بودجه بنیه دفاعی سال آینده تحقق پیدا نکرده است.

انتقاد شديد نایب رييس مجلس از طرح تحول سلامت
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا