بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی کشور از دسترس خارج شد

به گزارش اعتماد نو، سایت مرجع متخصصین ایران به آدرس irexpert.ir که با نزدیک به ۳۰۰ هزار عضو متخصص از سراسر کشور، بزرگترین شبکه اجتماعی علمی تخصصی کشور بود، پس از ۱۲ سال فعالیت به دلیل مشکلات مالی تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج شد.

هوشنگ رحیمیان مدیر سایت مرجع متخصصین ایران با اعلام این خبر گفت: بارها از نهادهای مسئول به دلیل ظرفیت های بالای این شبکه اجتماعی داخلی درخواست کمک و همراهی کردیم که متأسفانه در عمل توجه لازم و کمک خاصی صورت نگرفت. از آنجایی که پس از دوازده سال فعالیت درخشان این سایت، تأمین هزینه سرورها برای ما بسیار دشوار شده است، دیتا سنتر ارائه خدمات به ما را به دلیل بدهی متوقف کرد و سایت از دسترس خارج شد.

وی افزود: مطمئن هستم از دسترس خارج شدن این سایت بزرگ که نتیجه سال ها تلاش و فعالیت متخصصان جوان این مرز و بوم بوده است، بیش از آنکه برای ما تلخ باشد، برای خود آنها تلخ است.

رحیمیان در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی به بازگشت دوباره این پایگاه وجود دارد یا خیر، گفت: متأسفانه ما فعلاً دیگر نمی توانیم هزینه های نگهداری این سایت را تأمین کنیم. طبیعی است که وقتی حمایت لازم از ظرفیت های داخلی صورت نپذیرد، مردم به سمت استفاده از ظرفیت های مشابه خارجی می روند. ما دوازده سال با صرف هزینه معادل یک میلیارد تومان بر روی پای خود ایستادیم و توانستیم ظرفیت هایی متفاوت را برای جوانان ایجاد کنیم. واضح است که اگر هزینه های نگهداری سایت تأمین شود، این پایگاه مجدداً در دسترس قرار خواهد گرفت.

قرار بود طی هفته‌های آتی با عاصمه جهانگیر ملاقاتی داشته باشیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا