لغو دیدار عباس و پنس «نتایج معکوسی» را به دنبال خواهد داشت

در پی لغو دیدار مسئولان فلسطینی با معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار است فردا(دوشنبه) به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

به گزارش اعتماد نو، سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در جریان این سفر در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) سخنرانی کند.

این در حالی است که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که از وی در رام‌الله استقبال نمی‌کنند.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، ریاست کنست اعلام کرد که روز دوشنبه معاون دونالد ترامپ در صحن علنی پارلمان سخنرانی و همچنین با روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دیدار خواهد کرد.

این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که مسئولان فلسطینی در پی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اعلام کردند که از مایک پنس در اراضی فلسطینی استقبال نمی‌کنند.

در همین راستا، مجدی الخالدی، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز شنبه اعلام کرد که محمود عباس در اعتراض به این تصمیم آمریکا با معاون ترامپ دیدار نخواهد کرد.

پیشتر احمد الطیب، شیخ الازهر و تئودوروس دوم، رهبر قبطی‌های ارتدوکس مصر نیز دیدار با مایک پنس را به دلیل تصمیم اخیر واشنگتن درباره قدس و انتقال سفارت آمریکا به این منطقه رد کردند.

پافشاری آمریکا برای دیدار پنس و عباس

در همین راستا، کاخ سفید به فلسطینی‌ها هشدار داد که لغو دیدار عباس و پنس “نتایج معکوسی” را به دنبال خواهد داشت.

یک مسئول در کاخ سفید تاکید کرد که پنس همچنان قصد دارد طبق اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی صورت گرفته با رئیس تشکیلات خوگردان فلسطین دیدار کند.

واکنش آمریکا به تصمیم ایران برای حضور در تنگه پاناما
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا