بهترین راه خروج از حصر به روایت مصباحی‌مقدم

به گزارش اعتماد نو، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: هیچ کدورتی روحانی نسبت به جامعه روحانیت مبارزه نداشته است. مسائل ایشان با مسائل جناب آقای ناطق، تفاوتی دارد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم گفت: من تصور می‌کنم آقای روحانی که یک سیاست‌مدار عاقبت‌‌اندیش هم به حساب می‌آید، نگاهش فقط به چهار سال آینده نیست، نگاهش به سال‌های پس از آن است و همین هم موجب شده که این‌طور نیاندیشد که خواسته‌های یک طیف را بر مصالح و منافع ملی کشور ترجیح دهد. از این بابت است که ایشان رویکردش متفاوت شده و حالا اگر عده‌ای را خوش آید یا خوش نیاید، آثار این‌ها کوتاه‌مدت است، نه بلندمدت.

اهم اظهارات مصباحی مقدم به شرح زیر است:

در اظهارات خود آقای رئیس جمهور این بود که ابراز تمایل کردند جلسات جامعه روحانیت با حضور ایشان برگزار شود. اما سوال اول که چرا اصلاح طلبان نگران هستند. به نظر می‌آید که نباید جریان اصلاح‌طلب تصور کند رئیس‌جمهور را می‌توان و باید مصادره کرد. رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور کل کشور است و ما هم انتظار نداریم رئیس‌جمهور را مصادره کنیم.
آقای ناطق در اثر کدورت به جامعه روحانیت نیامدند، نیامدن آقای روحانی هیچ دلیل روشنی برای ما نداشت، چون هیچ‌گاه ایشان اعتراضی نسبت به جامعه روحانیت نداشت.
جامعه روحانیت بنایش بر رهبری و سروری نیست. اگر احزاب و جریانات بیایند و از ما کمک بخواهند، کمکشان می‌کنیم، نظر بخواهند، نظرمان را می‌دهیم.
بهترین راه برای خروج از حصر، بازگشت از مواضع نادرست‌شان است. باید این مواضع را اصلاح می‌کردند، باید از ادعای ظالمانه‌ای که داشتند و گفتند تقلب بزرگ رخ داده، از این ادعا دست بردارند و بگویند ما اشتباه کردیم و از ملت عذرخواهی کنند و از درگاه خداوند عذرخواهی کنند. اگر چنین کاری کنند، این بهترین راه برای خروجی آن‌ها از یک چنین شرایطی است.
آقای خاتمی در ظلمی که محصورین کرده‌اند، شریک است. چون خبرها حکایت از این می‌کرد که ایشان تقلب را قبول ندارد، ولی این را هیچ‌گاه به صراحت و شفاف بیان نکرد. من تصور می‌کنم باید حق را با صدای بلند بیان کرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، حتماً نتایج متفاوت را ایشان شاهد خواهد بود.
یک حالت استخوان لای زخم از سال ۸۸ تا الآن باقی مانده است. گرچه بخش اعظم مردم برایشان مسائل روشن شد، ولی یک بخشی هستند که نوعی وابستگی عاطفی یا سیاسی به مواضع جناب آقای خاتمی دارند. اگر ببینند که ایشان حق را به صراحت بیان می‌کند که همان‌طور که گفته می‌شود ایشان چنین اظهاراتی کرده در جلساتی، همین را بیاید شفاف و علنی بیان کند. در این صورت آن‌ها هم از یک حالت تردید و شک بیرون خواهند آمد و اگر مسائلی در میان مجموعه نظام و این طیف است، برطرف خواهد شد.
اعضای شورای نگهبان با کسی دشمنی ندارند. آن‌ها نگاه می‌کنند ببینند در مثلاً یک بازه زمانی چهارساله یا هشت‌ساله طرف در سخنرانی‌هایش، در مصاحبه‌هایش، در محافل و مجالس، اظهاراتی که کرده و این اظهارات روزنامه‌ای شده و رسانه‌ای شده، چیست. این‌ها را جمع می‌کنند و بر اساس مواضع طرف در موردش داوری می‌کنند.
دیگر دو دوره بودن ریاست جمهوری یک امری است که جا افتاده است. الآن رفتارهای آقای روحانی، رفتارهایی است که دقیقاً مطابق با اقتضای شخصیت او است و آن‌چه که در دوره انتخابات رفتار کرد یا در چهار سال گذشته رفتار کرد، شاید بشود گفت همه‌اش رفتارهای متناسب با رأی‌آوری بود و حالا که رأی خودش را آورده، چه انتظاری باید داشت که بخواهد رفتاری متفاوت از طبیعت خودش انجام دهد.

نظارت بر پولشویی دقیق‌تر می‌شود
هم اکنون بخوانید

منبع: نامه نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا