کریمی به روسیه نمی‌باخت پدرمان را درمی‌آوردند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران با دفاع از اقدام خود در دستور به علیرضا کریمی برای باخت مقابل حریف روس گفت: اگر کریمی در دور دوم مقابل اسراییل کشتی نمی‌گرفت،حریف روس حذف می‌شد و آنوقت روس‌ها با توجه به نفوذی که در اتحادیه جهانی دارند پدر ما را درمی‌آوردند.

به گزارش اعتماد نو، علیرضا رضایی درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال اظهار کرد: رقابت‌های امیدهای جهان از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار بود و حضور نفرات عنوان‌داری همچون گنو پتریاشویلی گرجی در این رقابت‌ها حاکی از سطح قابل قبول این مسابقات بود. تیم ما نیز از نفرات خوبی در این رقابت‌ها برخوردار بود و اگر در برخی کشتی‌ها بدشانسی نمی‌آوردیم و یا داوری ها بهتر بود مطمئنا به عناوین بهتری می‌رسیدیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران افزود: وضعیت داوری مسابقات بسیار بد بود و سطح خیلی پایینی داشت به گونه‌ای که اکثریت کشورها از این موضوع ابراز نارضایتی کردند. درباره برخی کشتی‌گیران ما نیز نمایش ضعیف داوری باعث شد به حقمان نرسیم.

وی درباره باخت علیرضا کریمی مقابل حریف روس بخاطر روبرونشدن با کشتی‌گیر اسراییل در دور دوم و برخی انتقادها به کادر فنی مبنی بر اینکه چرا چنین دستوری به کریمی داده است گفت: اگر شما جای ما بودید چکار می‌کردید؟ ما چاره‌ای جز انجام اینکار نداشتیم. اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که کشتی‌گیر اسراییل مقابل حریف آمریکایی پیروز شود. وقتی دیدیم کشتی‌گیر اسراییلی در یک لحظه و در همان ثانیه‌های نخست کشتی‌گیر آمریکا را هنگام اجرای فن گیر انداخت و ضربه کرد، باید سریعتر به کریمی اطلاع می‌دادیم که کشتی را بازنده شود تا به حریف اسراییلی نخورد.

زمان قرعه‌کشی جام باشگاه‌های فوتسال آسیا 2022 مشخص شد
هم اکنون بخوانید

رضایی افزود: اگر کریمی کشتی‌گیر روس را شکست می‌داد و آنوقت در دور دوم مقابل حریف اسراییلی کشتی نمی‌گرفت آنوقت کشتی‌گیر روس حذف می‌شد و روس‌ها با توجه به قدرت و نفوذی که در اتحادیه جهانی کشتی دارند پدر ما را در می‌آوردند. پس ما سعی کردیم با دیدن همه جوانب بهترین تصمیم ممکن که به نفع کشتی ایران باشد را بلافاصله اتخاذ کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید با بیان اینکه کریمی شانس مسلم طلای ایران در این رقابت‌ها بود گفت: متاسفانه این اتفاق نه تنها باعث شد کریمی به حق خود نرسد بلکه تیم از سکوی سوم به هشتم تنزل پیدا کرد و از این بابت نیز به تیم ملی ضربه وارد شد. کشتی‌گیران باتجربه ما نظیر اطری و صادقی نیز می‌توانستند به مدال طلا برسند اما مسائل داوری و یا اشتباه کشتی‌گیران باعث شد به حقشان نرسند. گلیج که مقتدرانه و یک طرفه همه حریفانش را برد و به مدال طلا رسید. او واقعا نشان داد از چه توانایی بالایی برخوردار است و می تواند به مهره‌ای ارزشمند برای کشتی ایران بدل شود. یونس امامی و امین طاهری نیز بسیار خوب بودند. امامی با وجود تجربه کم خیلی خوب ظاهر شد. طاهری هم با وجود مصدومیت اما نمایش خوبی داشت و از او راضی هستم.

رضایی در پایان با اشاره به انتقادهای مراد محمدی از وی بدلیل کسب نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات جهانی لهستان و اینکه معتقد بوده سرمربی تیم ملی تقصیر این شکست را به گردن کشتی‌گیران می‌اندازد گفت: من زمانی که مدیر تیم‌های ملی بودم در مقابل نتایج و عملکرد ضعیف مراد محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان از وی حمایت کردم و نخواستم پشت او را خالی کنم. من هیچوقت باخت را به گردن کشتی‌گیران نمی‌اندازم و همیشه شهامت قبول شکست را داشته‌ام. کارنامه همه افراد در کشتی ایران مشخص است و نیازی به توضیح بیشتر من نیست.

فقر در کشور افزایش پیدا کرده است
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا