مرتضوی چطور از از اتهام تحصیل نامشروع و تصدی غیرقانونی سرپرستی تامین اجتماعی تبرئه شد؟

به گزارش اعتماد نو، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درخصوص تبرئه سعید مرتضوی از اتهام تحصیل نامشروع و تصدی غیرقانونی سرپرستی سازمان تامین اجتماعی در دادگاه گفت: ما در کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تخلفات گسترده‌ای هم در انتصابات و هم در بکارگیری مدیران نامناسب و پرداخت پاداش‌های هنگفت به اعضای هیات مدیره شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی رسیدیم که هرچند ممکن است ارتباط مستقیمی با مرتضوی نداشته باشد اما از آنجایی سازمان تامین اجتماعی تحت مدیریت وی بوده، مرتضوی متهم به مباشرت و معاونت در جرم و عدم نظارت کافی است.
این نماینده اصولگرا ادامه داد: البته ممکن است به دلیل رویه‌های اشتباه و غلط این مسئله تا به امروز ادامه داشته باشد و شاید این مسئله قبل از حضور مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد ولی آنچه در این تحقیق و تفحص وجود دارد این است که در دوران مرتضوی تخلفات گسترده‌ای وجود داشته است.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اتهام دیگر مرتضوی درباره سرپرستی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، آن است که افراد غیرمتخصص در سازمان تامین اجتماعی مسئول می‌شوند و آنها به دلیل ناآشنایی افرادی را منصوب و اختیاراتشان را به وی تفویض می‌کنند و آنها نیز هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.
وی با اشاره به فعالیت سازمان تامین اجتماعی در سه حوزه درمان، بیمه و اقتصادی خاطرنشان کرد: مرتضوی در حوزه‌های بیمه، درمان و اقتصادی هیچ تخصص و سابقه‌ای در این حوزه‌ها نداشت. برای همین قانونی را تصویب کردیم که رئیس سازمان تامین اجتماعی باید شرایطی را داشته باشد و در یکی از حوزه‌های سه‌گانه سازمان تامین اجتماعی فعالیت کرده باشد.علت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز همین مسئله بود. یعنی از آنجایی که مرتضوی تخصصی نداشت ما خواستار رسیدگی به وضعیت سازمان تامین اجتماعی شدیم.

مرتضوی نمی‌تواند فرار کند/ هرچه زودتر حکم اجرا شود
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا