از ادبیات فاخر در مجلس استفاده شود

به گزارش اعتماد نو، محسن کوهکن در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اتفاقی در مجلس افتاد و پس از نطق یکی از همکاران رئیس جلسه می خواستند صحبت کنند و ما به خاطر اینکه حرفمان را به گوش ایشان برسانیم گفتیم، شما حق صحبت ندارید و ایشان هم فرمود بگیر بنشین سرجایت. جواب شما را نمی دهم و اگر می خواهید دعوا کنید بروید بیرون.
وی خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت افزود: جهت استحضار شما باید عرض کنم که در این مجلس وزیری به صحن علنی می آید و مشاوران و معاونان خود را هم می آورد در حالی که براساس ماده ۸ آیین نامه رئیس‌جمهور و وزرا می توانند معاونین و مشاوران خود را به مجلس بیاورند و نیازی به اجازه ندارند.
این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: در مجلس از ادبیات فاخر استفاده شود. دست شما درد نکند و یا قرآن بخوان ادبیات زیبنده مجلس نیست.
نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: طبق آیین نامه هیئت رئیسه باید جلسات را به درستی اداره کند. اگر حین نطق نمایندگان به حرف‌های شما به عنوان رئیس مجلس تحریف یا توهینی صورت گیرد آیا امکان اینکه در جایگاه رئیس مجلس تذکر ماده ۷۹ داده شود وجود دارد یا خیر؟ بنده درخواست می‌کنم اعضای هیئت رئیسه که مسئولیتشان مشترک است، وقتی کسی قصد تذکری را دارد رئیس جلسه حتما به درستی وارد بودن تذکر را تشخیص داده و جلسه را اداره کند.
براساس این گزارش علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد اینکه گفتید همراه وزرا عده‌ای زیادی به مجلس نیایند این مسئله وارد است ما در هیئت رئیسه این مسئله را مطرح کردیم و گفتیم که اگر وزار به مجلس بیایند با معاونین پارلمانی خود بیایند و اگر ضرورت داشت و جهت مشاوره بخواهند کارشناسانی را با خود به مجلس بیاورند باید اجازه بگیرند اینکه مدیرانشان هم به مجلس بیایند خلاف آیین نامه است.
رئیس مجلس همچنین بیان کرد: در مورد تذکر دیگری که مطرح کردید در خصوص اداره جلسه باید بگویم در این چند دوره که در مجلس بودم چنین مسئله ای نداشتیم و راجع به نطق ها پاسخگویی وجود نداشت اما اینکه می گویید که آیا کسی حق صحبت دارد یا خیر بستگی به آیین نامه دارد و اگر تهمت یا افترایی مطرح شده باشد می تواند، صحبت کند.

ربیعی محکم پای اجرای ابلاغیه جلوگیری از رانت‌خواری بایستد
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا