سوءاستفاده‌کنندگان از نام «بسیج» بیشترین لطمه را به این نهاد وارد می‌کنند

به گزارش اعتماد نو، محمدرضا عارف به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در اینستاگرام خود نوشت:

تشکیل «بسیج مستضعفین» به فرمان حضرت امام خمینی(ره) نقطه‌ عطف مهمی در جریان تثبیت آرمان‌های انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. شاید زمانی که امام(ره) فرمان به تشکیل این نیرو را دادند، کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند که بسیج در آینده‌ی انقلاب و نظام چه نقش مهم و سرنوشت‌سازی را می‌تواند ایفا کند. بدون هیچ تردیدی، عزت و سربلندی به دست آمده از ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب بویژه کوتاه کردن دست دشمن بعثی و یاران پیدا و پنهان آن، در جنگ تمام عیار هشت ساله، مرهون ایثارگری‌ها و رشادت‌های فرزندان مخلص این سرزمین است، که تحت لوای نام بسیج خالق حماسه‌ای بی‌بدیل و جاودانه شدند.

در اغلب جنگ‌های دنیا، افرادی تحت عنوان نیروهای مردمی به دفاع از آب و خاک خود برمی‌خیزند؛ اما، آنچه بسیج و بسیجیان ایران اسلامی را از دیگر مقاومت‌های مردمی متمایز میکند و آنان را فراتر از یک جنگ معنا می‌بخشد، در تعلق بسیج به ارزش‌ها و اعتقادات ژرف دینی، انسانی و اخلاقی نهفته است. بسیج می‌تواند تصویرگرِ یک جهان‌بینی ناب، و مبتنی بر ارزشهایی باشد که تکیه بر تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی دارد. ماندگاری بسیج نیز از همین نکته نشات میگیرد و همین موضوع است که موجب میشود بسیج از تعلقات زمانی و مکانی رها باشد و همچون «اندیشه» که در ماهیت خود فارغ از هر قید و بند زمینی است، جاری و همیشه با طراوت باقی بماند.

بسیج جریانی مردمی است. بسیج متعلق به هیچ گروه و فرقه و دسته‌ای نیست. بسیج منزه از «جناح» و «جناح گرایی» است؛ و همین خصلتِ مهم است که بسیج را در قلب مردم جای داده و از آن چهره‌ای مقبول و قابل اعتماد ساخته است. آن‌ها که بسیج را، برای رسیدن به اهداف و امیالی کوتاه‌مدت و کم‌ارزش، متمایل به سویی و جریانی نشان می‌دهند و از این نام –که ریشه در باورها و خاطرات یک ملت دارد– به نفع خواسته‌های خود استفاده می‌کنند، بیشترین لطمه را به بسیج وارد می‌آورند؛ گرچه در ظاهر هم خود را بسیجی و دوستدار بسیج بخوانند.

رویکرد صداوسیما و تریبون‌های عمومی در راستای پرهیز از دوقطبی‌سازی اصلاح شود
هم اکنون بخوانید

بسیجی که در کلام و اندیشه امام(ره) و مقام معظم رهبری تصویر شده است، رها و دور از چنین منشی است. مصادره بسیج، با هر توجیه و عنوان که باشد، جفا به خون پاک شهدا و رنج و سختیِ کشیده‌شده توسط ایثارگرانی است که تعریفشان از بسیج تنها خدمت به انقلاب، نظام، و رهبری بود و بس!

فرا رسیدن روز غرورآفرین بسیج را به همه بسیجیان متعهد و جان بر کف ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم. امیدوارم در سایه فرهنگ بسیج، نسل جوان ما همچنان وفادار به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، مسیر تعالی را بپیماید.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا