عمق فاجعه بسیار زیاد است

به گزارش اعتماد نو، متین بیگلری رئیس حزب اعتماد ملی کردستان و نماینده حزب اعتماد ملی در مناطق زلزله زده، در جلسه رؤسای استانی این حزب که صبح امروز در حسینیه شهید منتجب نیا برگزار شد، گفت: شاهد زلزله شدیدی بودیم که مناطقی نزدیک به قصر شیرین نزدیک به ۲۰ هزار خانوار، بی خانمان شدند.بر اساس آنچه ما مشاهده کردیم فقط در یک روستا ۲۰۰ نفر زیر آوار مانده بودند و فکر می کنیم تعداد کشته شدگان بیش از ۱۰۰۰ نفر باشد.

وی در مورد اقلام مورد نیاز زلزله زدگان نیز گفت: کمک های مردمی از سراسر کشور رسیده است و ما از ملت ایران تشکر می کنیم اما مشکل اصلی ما در توزیع اقلام بود. مدیریت تقسیم اقلام به ارتش سپرده شد تا مساله راهزن ها حل شود. کارگروه اعتماد ملی نیز با کمک مسئول محترم حزب در منطقه کرمانشاه برای کمک به زلزله زدگان در منطقه فعال است. موردی که ما هم اکنون روی آن تمرکز داریم این است که چادر به دلیل فرارسیدن فصل سرما می تواند به صورت موقت مشکل را حل کند اما ما نیاز به کانکس برای زلزله زدگان داریم که بر اساس پیگیری هایی که انجام دادیم هر کانکس تقریباً با هزینه دو میلیون تومان ساخته می شود.

وی افزود: جلسات مدیریت بحران به صورت جدی فعالیت می کند و بنده در چند جلسه آن حضور داشتم. خوب است که سایر احزاب و سازمان های مردم نهاد را نیز بتوانیم درباره کمک به مناطق زلزله زده دخیل کنیم.

منبع: اعتماد ملی

فلاحت‌پیشه: هنوز مردم کانکس ندارند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا