امدادرسانی ۶۰۰ تن از نیروهای شهرداری تهران در مناطق زلزله‌زده

رئیس شورای شهر تهران درخصوص بازدید یک روزه‌اش از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گزارشی را ارائه کرد.

به گزارش اعتماد نو، محسن هاشمی با اشاره به بازدید یک روزه‌اش به همراه چهار تن از اعضای شورای شهر به مناطق زلزله زده گفت: با توجه به وقوع زلزله در غرب کشور و کرمانشاه جهت همدردی با مردم آسیب دیده از فاجعه زمین‌لرزه و همچنین بازدید از اقدامات شهرداری تهران در این مناطق و نظارت بر عملکرد فعالیت نیروهای شهرداری در این حادثه به اتفاق چهار عضو شورای شهر از جمله علیخانی، فراهانی، امانی و خداکرمی به مناطق زلزله‌زده وارد شدیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای این سفر با استاندار کرمانشاه جلسه داشتیم که گزارشی از اقدامات،‌ کمبودها و مشکلات در حیطه کمک به زلزله‌زدگان ارائه شد گفت: در این جلسه مسئولان اعلام کردند که نیاز به کمک‌رسانی بیشتر به خصوص در زمینه سرویس‌های بهداشتی سیار و صحرایی و اقلام گرمایشی دارند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بلافاصله بعد از این جلسه به شهر سرپل ذهاب که کانون اصلی تلفات بود رفته و از مرکز خدمات‌رسانی شهرداری تهران بازدید به عمل آمد گفت: حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران در شهر سرپل ذهاب مشغول به امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند که در قالب تیم‌های نظافت، ۱۳۷، آتش نشانی، پشتیبانی و … به خدمت‌رسانی به مردم مشغول هستند و همچنین بسیج شهرداری نیز در حوزه کمک‌رسانی به روستاها فعال است که ۱۰۰ تن موادغذایی و کمک‌های مورد نیاز را در روستاهای سرپل ذهاب توزیع کرده است.

وی با اشاره به بازدید تیم شورای شهر از بافت‌های شهری آسیب دیده از جمله شهرک شهید شیرودی که مسکن مهر کرمانشاه با ۳۰۰۰ واحد در آن وجود داشت و همچنین محله فولادی که بیشتری آسیب را دیده است گفت: همچنین با تعدادی از شهروندان آسیب دیده نیز در زمینه‌های امدادرسانی صحبت شد.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی
هم اکنون بخوانید

هاشمی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی از سوی مسئولان مربوطه برای کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده در ساعات مختلف حادثه انجام شده به گونه‌ای که ۶۰۰ سورتی پرواز برای ۲۰ بالگرد به ثبت رسیده گفت: خوشبختانه با وجود سرعت عمل اورژانس پیش بیمارستانی، شاهد هستیم که مجروحان کمتری جان خود را از دست دادند و بخش زیادی از تلفات مربوط به ساعات اولیه حادثه است.

وی با بیان اینکه دو سوم تلفات این زمین‌لرزه متعلق به شهرستان سرپل ذهاب و روستاهای توابع است گفت: حجم بالای کمک‌های مردمی قابل مقایسه با سوانح مشابه همچون زلزله بم و رودبار نیست اما متاسفانه مشکلاتی در توزیع کمک‌ها وجود دارد به گونه‌ای که بخشی از آسیب دیدگان بیش از سایرین اقلام امدادی دریافت کردند که باید این موضوع سامان‌دهی شود.

در این بازدید یک روزه محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه، شهربانو امانی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر، محسن هاشمی را همراهی می‌کردند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا