اختصاص درصدی از بودجه ۹۶ و ۹۷ به صورت وام های بلا عوض برای مرمت مساکن تخریب شده

به گزارش اعتماد نو، یکی از عمده ترین و زجرآورترین مسائلی که باعث بدتر شدن درد زلزله زدگان غرب کشور می شود، خراب شدن و ویرانی منازل مسکونی شان است. به ویژه مساکن مهر! مسکن های مهر با هدف آسایش مردمی که هزینه خرید مسکن نداشتند ساخته شد اما به قیمت جان آنها!!! چرا که ساختمان های مهعر در این زلزله با خاک یکسان ششدند درحالی که بسیاری از خانه ها نیز در مقایسه با مسکن مهر از میزان آسیب کمتری برخوردار شده ااند.

عده ای از دولتمردان و نمایندگان مجلس بر این باورند که در ساخت مساکن مهر خیانت شده است و خائنان که اعم از پیمانکاران و مهندسان ناظر هستند، در اسرع وقت جهت پاسخگویی احضار خواهند شد.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دهم، درباره به میزان آسیب دیدگی ساختمان ها و مساکن شهر کرمانشاه و حومه آن درباره به پایگاه خبری دیده بان ایران گفت: آمار قطعی هنوز مشخص نشده است اما تاکنون به طور تقریبی ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری و ۶ هزار واحد مسکونی روستایی دچار آسیب دیدگی و ویرانی شده اند. امروز هم عده ای از اعضای کمیسیون عمران مجلس در منطقه زلزله دیده حضور پیدا کرده اند تا از طریق گزارش میدانی، گزارشی جامع و کامل تهیه نمایند و در هفته آینده در جلسه کمیسیون این گزارش تکمیل گردد و به صحن اصلی مجلس جهت قرائت اعطا گردد.

وی دررابطه با گمانه زنی های موجود مبنی بر این که مساکن مهر از امنیت کافی و لازم برخوردار نبوده اند، بیان کرد: درباره مسکن مهر اظهار نظرهای متفاوتی وجود دارد که به عقیده بنده این قبیل اظهار نظرات درست نیست. هدف نهایی آیین نامه های طراحی و مقررات اجرایی کشور در مبحث زلزله عبارت است از این که در هنگام وقوع زلزله حداقل خسارات به جان افراد وارد گردد نه به مسکن ها.

روحانی ۱۰ میلیون رای دارد، احمدی نژاد ۲۰ میلیون
هم اکنون بخوانید

نماینده مردم اردبیل و نمیر افزود: این موضوع ، یک موضوع فنی و تخصصی است که پس از بازگشت همکارانمان و نشست مشترک با تمامی اعضای کمیسیون فنی، سرانجام آن در صحن علنی مجلس اعلام خواهد شد.

بدری همچنین خاطرنشان کرد: البته عملکرد ساختمان مهر کاملا منفی و ۱۰۰ درصد مطلوب هم نبوده است اما باید توجه داشت که این ساختمان در مقابل ۷/۳ ریشتر زلزله کاملا فرو نریخته است و همانطور که گفتم در اصول ساختمان سازی باید به حداقل میزان خسارت به افراد توجه داشت که در این سانحه حدود ۲نفر از اعضای ساختمان مهر جان خود را باخته اند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دهم در پایان در خصوص بودجه اختصاص یافته جهت مرمت و بازسازی مسکن های تخریب شده کرمانشاه و توابع آن گفت: در جلسه امروز هیئت دولت بر اساس مصوباتی مقرر شد که دولت مقداری از بودجه ۹۶ ومقداری از بودجه ۹۷ (بودجه مرتبط با حوادث طبیعی) مبالغی را تحت عنوان وام های بلا عوض و یا وام های با تسهیلات کمتر به زلزله زدگان ارائه دهد.

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا