عدم دخالت ایران در لبنان شرط ثبات منطقه است

وزارت امور خارجه فرانسه با طرح ادعاهایی علیه کشورمان اعلام کرد: شرط برقراری ثبات در منطقه این است که ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند.

به گزارش اعتماد نو، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: اگنس روماته اسپاین، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در یک نشست خبری به طرح ادعاهایی علیه ایران پرداخت و گفت: یک شرط مهم برای برقراری ثبات در منطقه این است که ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند. ما امیدواریم تمام کسانی که نفوذی در لبنان دارند، اجازه دهند که بازیگران سیاسی این کشور خود به‌طور کامل به مسوولیت‌هایشان رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: آقای سعد الحریری (نخست‌وزیر لبنان) روز گذشته از ایران خواست تا در امور داخلی لبنان و همسایگانش دخالت نکند. ما بر این باوریم که این یک شرط مهم برای برقراری ثبات در منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه همچنین با پرداختن به اعتماد نو به نقل از برنامه موشکی ایران، گفت که در صورت لزوم می‌توان تحریم‌های جدیدی علیه ایران به دلیل اعتماد نو به نقل از برنامه موشکی این کشور وضع کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رییس‌جمهور فرانسه در جریان سفرش به امارات که درباره تحریم ایران به دلیل اعتماد نو به نقل از برنامه موشکی‌اش صحبت کرده بود، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید اتحادیه اروپا تا کنون تحریم‌هایی را علیه نهادهای ایرانی در ارتباط با اعتماد نو به نقل از برنامه موشکی بالستیک این کشور وضع کرده است. اگر لازم باشد می‌توان تحریم‌های جدید اعمال کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در بخش دیگری از این نشست خبری به سفر قریب‌الوقوع ژان ایو لودریان وزیر خارجه این کشور به ایران پرداخت و گفت: گفت‌وگوهای سیاسی میان تهران و پاریس به طور فعال ادامه دارد و رسیدگی به تمام این موضوعات شامل مسائل منطقه‌ای و راهبردی را ممکن می‌کند.

تونل‌های مخفی حزب‌الله لبنان پیشرفته‌تر از تونل‌های حماس
هم اکنون بخوانید

لودریان قرار است تا پایان ماه جاری (میلادی) به ایران سفر کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا