لفاظی‌های ترامپ بهانه ساخت تسلیحات اتمی را به کره‌شمالی داد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تاکید کرد لفاظی دونالد ترامپ بهانه‌ای به دست کره‌شمالی داده تا پیونگ‌یانگ بگوید به دستیابی به سلاح اتمی نیاز دارد.

به گزارش اعتماد نو، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با کریستین امان‌پور در سی‌ان‌ان گفت: گمان می‌کنم آنچه رئیس‌جمهوری آمریکا باید انجام دهد این است که به نگرانی درباره تغییر رژیم کره‌شمالی و یا یک حمله یکجانبه و موارد اینچنینی دامن نزد.

او افزود: گمان می‌کنم این لفاظی تا به امروز از حد گذشته است و دلیلی به دست کره‌شمالی داده است تا بگوید ما به بمب نیاز داریم چرا که اگر بمب نداشته باشیم نمی‌توانیم از خودمان دفاع کنیم و آنها ما را هدف می‌گیرند.

برخی از اظهارات ترامپ علیه کره‌شمالی و رهبر آن انتقادهایی را برانگیخته است. رئیس‌جمهوری آمریکا چندین بار کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی را “مرد موشکی” توصیف کرد و سپتامبر هم در سازمان ملل متحد گفت که رهبر کره‌شمالی یک “عملیات انتحاری” به راه انداخته است.

ترامپ در همان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که کره‌شمالی را نابود می‌کند. وی گفت: ایالات متحده آمریکا قدرت و صبر زیادی دارد اما اگر مجبور به دفاع از خود و یا متحدانش شود، چاره‌ دیگری ندارد جز اینکه کلا کره‌شمالی را نابود کند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت، ایالات متحده باید در روند گفت‌وگوها مشارکت کند و مذاکرات ادامه یابد.

کری گفت: آمریکا باید به دنبال مذاکره با کره‌شمالی باشد. این کار آسان نخواهد بود و قرار نیست که این اتفاق در یک شب رخ دهد. مذاکرات زمانبر خواهد بود.

30 تیر در وین، رویکرد ترامپ به برجام را بررسی خواهیم کرد
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا