فرصت درگیری و حاشیه‌سازی در کشور نداریم

به گزارش اعتماد نو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورعصر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار مازنداران که در محل استانداری برگزار شد طی سخنرانی اظهار داشت: وضعیت استان مازندران در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رو به بهبود بوده و شاخص های امنیتی این استان نیز در ۴ سال اخیر افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: در حوزه سیاسی نیز شاهد مشارکت بالای مردم و همراهی آنان با دولت بودیم به طوری که انتخابات در این استان با مشارکت، سلامت و امنیت بالا برگزار شد.

وزیر کشور تاکید کرد: در استان مازندران با توجه به امکانات و مقتضیاتی که وجود داشته اقدامات خوبی شده و این را هم نباید فراموش کنیم که دولت یازدهم در چه شرایطی کار را تحویل گرفت.

رحمانی فضلی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم شاهد تورم ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۵.۸ درصدی و همچنین شاهد تحریم های سنگینی بودیم که آثار آنها از سال ۹۲ خود را نشان داد و دولت تدبیر و امید ظرف ۲ سال بخشی از کار خود را نسبت به رفع تنش ها در عرصه بین المللی اختصاص داد که در نهایت منجر به توافق برجام شد و این مهم با پیگیری دولت، حمایت رهبری و مجلس و سایر نهادها به سرانجام رسید.

وی اضافه کرد: مسائل پیش آمده در عرصه بین الملل و مشکلاتی که به بهانه مسائل هسته ای شاهد بودیم با توافق برجام رفع شد هرچند طرف مقابل دبه درآورده است و برخی مسائل را مطرح می کند که با این کار بیشتر آبروی خود را در عرصه بین المللی می برند زیرا برجام توافقی بین المللی بوده نه دوجانبه که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است.

منافع مرز باید برای همه باشد
هم اکنون بخوانید

وزیر کشور تاکید کرد: بعد از اجرایی شدن برجام آژانس انرژی اتمی همواره در بررسی های خود روند اجرایی شدن برجام را توسط ایران تایید کرده و صراحتا گفته ایران خلافی در برجام انجام نداده است و در این زمینه نیز دولت قبلی و فعلی آمریکا هم دو نوبت تایید کردند که ایران هیچ مشکلی نداشته است اما براساس عهد شکنی هایی که عادت مستبدین است وارد فضاهایی شده اند که ما مطمئن هستیم چون حق با ایران است در نظام بین الملل مجددا این حق اثبات خواهد شد و اکنون هم همه دنیا متوجه شدند که آمریکا در این مسئله بی تعهدی می کند و می خواهد با زور و قلدری کار را پیش ببرد و همه کشورها به نفع ایران موضع گیری کرده اند.

رحمانی فضلی با اشاره به ویژگی های استانداران اظهار داشت: استانداران باید اعتدالگرا باشند و مدیرانی که به کار می گیرند نیز دارای مشی اعتدالی باشند زیرا ما فرصت درگیری و حاشیه سازی در کشور نداریم.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دو =

دکمه بازگشت به بالا