تحزب یکی از راه‌های نجات جمهوریت نظام است

به گزارش اعتماد نو، محمد نبی حبیبی عصر امروز در مراسم چهارمین سالگرد مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: یکی از اعضای رسمی حزب مشارکت که در هیات منصفه مطبوعات بود، چنان داد سخن در حمایت از عسگراولادی سرمی‌داد که من هم به گرد پایش نمی‌رسم.

وی افزود: آقای عسگراولادی با موتلفه و امداد زندگی می‌کرد و حتی روزهای جمعه از صبح تا ظهر وقت می‌گذاشتند تا نیازمندان را ملاقات کنند. در مورد حزب موتلفه نیز باید بگوییم که ایشان میراثی در حزب بجا گذاشتند که میراثی تاریخی است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ما در موتلفه اسلامی نظیر عسگراولادی نداشتیم، نداریم و شخصا هم معتقدم معلوم نیست بعدا هم داشته باشیم، اظهار داشت: انصافا حرف ایشان در بسیاری از معضلات در حزب فصل‌الخطاب بود.

حبیبی با اشاره به رویکرد مشورت‌پذیری عسگراولادی تصریح کرد: مرحوم عسگراولادی وقتی که می‌خواستند مصاحبه مطبوعاتی کنند، در حالی که مصاحبه‌کنندگان هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ سنی در جایگاه نوه‌شان بودند، ما را جمع می‌کردند و نظر مشورتی می‌خواستند. یک بار بنده معترض شدم که این مصاحبه شماست چرا باید در این مورد هم وقت بگذاریم. اما مسئله این بود که ایشان به مشورت اعتقاد واقعی داشت.

وی ادامه داد: مرحوم عسگراولادی شدیدا پایبند به کار حزبی بودند. ایشان چند روز پیش از رحلت گفتند که باید به دنبال دولت و مجلس حزبی باشیم. گفتیم شوراهای شهر و روستا را هم دنبال کنیم. گفتند البته.

دبیرکل حزب موتلفه با یادآوری وضعیت احزاب در کشور خاطرنشان کرد: ما امروز حدود ۲۵۰ حزب در کشور داریم که گاهی یک زن و شوهر تصمیم گرفته‌اند، حزب ایجاد کنند ولی این تحزب نیست. حزب یعنی یک سازمان که بتواند برای حل مشکلات اساسی کشور به صورت یک طبیب نسخه بنویسد.

تحزب تنها راه جلوگيري از انحراف در جريان اصلاحات است / عده اي بدنبال تكرار رفتار غلط شان در سال ٨٤ هستند
هم اکنون بخوانید

حبیبی با بیان اینکه بنده معتقدم یکی از راه‌های نجات جمهوریت نظام تحزب است، ابراز داشت: فکر می‌کنم ما سرمایه بزرگی را در حزب موتلفه از دست دادیم و از طرفی اگر این شخصیت را در چارچوب موتلفه محدود کنیم، ظلم کرده‌ایم.

وی با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی مرحوم عسگراولادی بیان کرد: با توجه به اینکه خودم هم الفبای مدیریت را می‌دانم، باید بگویم مدیریت عسگراولادی مدیریت ممتاز بود.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =

دکمه بازگشت به بالا