منابع پایدار طرح تحول سلامت عملیاتی نشد

به گزارش اعتماد نو، مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح تحول سلامت گفت: آنچه مسلم است این طرح باید با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: متاسفانه طرح تحول سلامت با چالش‌های مالی مواجه شده است که علت عمده آن می تواند عملیاتی نشدن منابع پایداری است که تاکنون تعریف شده، و آن اعتبارات ” ده درصد هدفمندی و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده” است که به طور کامل به حوزه سلامت پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه به برگزاری جلسه مشترک دو کمیسیون بهداشت و درمان و اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: به این تصمیم رسیدیم که باید منابع پایدار را برای نظام سلامت تعریف و تثبیت کنیم تا به چنین چالش هایی برخورد نکنیم.

وی به دیگر دغدغه های برخی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: آنچه که در قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه دیده شده حرکت در مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده است.

خاتمی همچنین با تاکید بر این که در این راستا راهنماهای بالینی و خرید راهبردی نیز باید مدنظر قرار گیرند، افزود: بیمه‌ها نیز باید در این زمینه همکاری کنند که اولا رفع هم پوشانی شود و ثانیا هزینه های اضافی حتما حذف شود که بتوانیم به سمت اهداف طرح تحول سلامت بدون چالش و با سرعت حرکت کنیم.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

انتقاد شديد نایب رييس مجلس از طرح تحول سلامت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا