حل بحران خاورمیانه به حل مسئله سلاح حزب‌الله هم می‌انجامد

رئیس‌جمهور لبنان ضمن تکذیب وجود پایگاه نظامی آمریکا در شمال این کشور، تأکید کرد که حل بحران در خاورمیانه به حل مسئله سلاح حزب الله منجر خواهد شد.

به گزارش اعتماد نو، شبکه خبری المیادین خبر داد: میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان به مناسبت سالروز انتخابش در این سمت درباره مسئله محدود کردن سلاح به ارتش لبنان و خلع سلاح دیگر گروه‌ها گفت: دو دلیل برای اینکه داشتن سلاح در لبنان تنها محدود به ارتش نشده وجود دارد. یکی دلیل داخلی یعنی کمبود سلاح و مشکلات مالی و دوم اینکه دولت لبنان و حزب‌الله به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند هستند. حل بحران در خاورمیانه به حل مسئله سلاح حزب‌الله هم منجر خواهد شد.

میشل عون گفت: لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ و دیگر قوانینی که درباره سلاح حزب الله است، پایبند است. حزب الله هم به قوانین بین المللی و بندهای توافق احترام می‌گذارد. مشکلات خاورمیانه تأثیر منفی بر لبنان دارد. مشکلات داخلی و خارجی مانع محدود شدن سلاح در دست ارتش می‌شود اما مهم‌ترین چیزی که ما باید به رغم اختلاف سیاسی آن را حفظ کنیم وحدت ملی است.

وی تأکید کرد: هنوز سرنوشت آوارگان فلسطینی مشخص نیست و این مسئله نیاز به راهکار ریشه‌ای دارد. حل بحران در خاورمیانه به حل مسائل ما نیز منجر خواهد شد.

وی درباره روابط با سوریه نیز گفت: این روابط قطع نشده و از طریق سفرا ادامه دارد. تا به این ساعت دعوتنامه رسمی برای سفر به سوریه دریافت نکرده‌ام و هیچ گونه هماهنگی با سوریه در سطح وزارتی نداریم و تنها محدود به سفرا است.

حمله موشکی حزب‌الله به تأسیسات جاسوسی اسرائیل
هم اکنون بخوانید

میشل عون تأکید کرد: فعالیت ارتش برای تحت پیگرد قرار دادن باندهای زیرزمینی تروریستی ادامه دارد برای همین در دوره ما هیچ گونه عملیات و انفجاری رخ نداد. آیا جنایتی در لبنان رخ داده که عاملش مجازات نشده باشد؟ هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی نتایج موفقیت آمیزی داشته و به بازداشت بسیاری از باندهای تروریستی منجر شده است.

وی وجود هرگونه پایگاه نظامی آمریکا در منطقه حامات واقع در شمال این کشور را تکذیب کرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا