ده‌ها کمپانی دفاعی روسیه در لیست تحریم‌های جدید آمریکا

پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا فهرستی از کمپانی های دفاعی و اطلاعاتی روسیه را به کنگره داد، حالا آمریکا درصدد تحقق دور جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو است.

به گزارش اعتماد نو، شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد: هیدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به این وزارتخانه مجوز داده تا خط مشی برای علنی کردن افراد حقیقی یا حقوقی روسیه را برای اعمال تحریم‌ها ارائه کند. تیلرسون این دستور کار را امضا کرده و حالا کنگره باید درباره‌اش تصمیم بگیرد. وزارت خارجه آمریکا در حال حاضر کنگره، سهام داران اصلی در صنایع و شرکا و متحدان آمریکا را درباره این خط مشی مطلع کرده است.

این فهرست شامل بیش از ۳۰ کمپانی دفاعی روسیه می‌شود که در راس آنها کمپانی “روس‌تک” قرار دارد. این کمپانی همچنین کنترل آژانس “روسوبرونکسپورت” را برعهده دارد که مسئول صادرات و واردات تسلیحات اتمی است. یکی دیگر از کمپانی‌هایی که هدف این تحریم‌ها قرار می‌گیرد، کمپانی کشتی سازی Admirality است. این کمپانی در سنت پترزبورگ قرار دارد و مسئول طراحی و ساخت زیردریایی‌هاست. کمپانی‌های دیگر مسئول طراحی و ساخت تانک‌ها، هواپیماها، کشتی‌ها و سایر محصولات جنگی نیز در این فهرست قرار گرفته‌اند.

شش هدف دیگر تحریم‌های آمریکا شخصیت‌های حقوقی هستند که در حیطه اطلاعاتی روسیه مشغول به کارند. سرویس اطلاعات فدرال،‌ سرویس اطلاعات خارجی و مدیر اطلاعات نیروهای مسلح روسیه از آژانس‌هایی هستند که در این فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: اعمال تحریم‌ها علیه این اشخاص حقیقی و حقوقی زمان‌بر است. وزیر خارجه اعلام کرده که این مساله پیچیده است و باید به درستی اعمال شود.

موشک شلیک‌شده به ریاض «ایرانی» بود
هم اکنون بخوانید

یکی از تدوین کنندگان این تحریم‌های گسترده سناتور باب کورکر است که توصیه‌ها و پیشنهادهای وزارت خارجه آمریکا را مورد استقبال قرار داد و گفت: این خط مشی اعلام شده از سوی وزارت خارجه نخستین گام در اجرای بخشی بسیار پیچیده از قانون تحریم‌هاست و من به خاطر همین مساله از تیلرسون قدردانی می‌کنم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا