حرف‌های ترامپ عامل همبستگی ملت ایران نیست

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با انتقاد از طرح برخی مطالب در داخل مبنی بر اینکه سخنرانی اخیر ترامپ موجب همبستگی ملت ایران شد، تاکید کرد: شهدا، خانواده‌های شهدا و مقام معظم رهبری عوامل همبستگی ملت ایران هستند.

به گزارش اعتماد نو، ، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح سومین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد، به بیان دلایل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار کرد: کسی که منافع خود را به منافع ما ترجیح دهد دوست ما نیست اما قطعا کسی که منافع خود را به حیات ما و دیگران ترجیح بدهد از دشمنان ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات ضد بشری ایالات متحده آمریکا در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: آمریکا دشمنی است که منافع خود را بر زندگی دیگران ترجیح می‌دهد و بر همین اساس نیز امام خمینی (ره) بزرگوار درباره آمریکا فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است.

اسماعیلی با بیان اینکه سربازان باید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی در راستای نشان دادن دشمنی آمریکا انجام دهند، خاطرنشان کرد: توصیه من این است که سربازان از فعالیت در سایت‌های ضداجتماعی (شبکه‌های اجتماعی) حضور نداشته باشند اما چنانچه که حضور دارند نباید انفعالی عمل کنند. آنها باید با انتشار پیام‌هایی دشمنی روزافزون آمریکا را به نمایش بکشانند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با تاکید بر اینکه امروز آمریکا در بیش از ۱۰۰ کشور حضور و پایگاه نظامی دارد، گفت: آمریکا به دنبال منابع استراتژیک از جمله نفت، معادن مختلف، آب و … است. آنها همچنین علاوه بر این اهداف به دنبال تبلیغ و صادر کردن فرهنگ غربی نیز هستند و نحوه حضورشان اینگونه است که ابتدا برخلاف آن چیزی که برخی بی‌خرد می‌گویند، با کشوری ائتلاف سیاسی نمی‌کنند بلکه در جغرافیای آن کشور پایگاه نظامی تاسیس و سپس اهداف خود را پیگیری می‌کنند. آنها به دنبال آن هستند که با اقدامات خود به «دولت‌های ایالات متحده آمریکا» دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تمام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران برگرفته از دین مبین اسلام است اما سیاست آمریکایی‌ها برگرفته از استکبار، کبر و غرور است. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران به دنبال حیات جمعی و احترام متقابل هستیم اما آمریکایی‌ها حیات، احترام و کاپیتولاسیون را برای خود می‌خواهند.

ذوالفقاری با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فقط دفاع را از مظلوم را می‌پذیرند، گفت: نیروهای مسلح، خانواده‌های شهدا و همچنین پیشکسوتان نظامی ما امروز همه به دنبال دفاع از مظلوم هستند.

سکه چقدر حباب دارد؟
هم اکنون بخوانید

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ما و عدم سازش با آن ابدی است، گفت: اینکه ما با آنها دست بدهیم و قربون صدقه هم برویم در ما سربازان و ملت ایران جایی ندارد. در این زمینه این کافی است که ما در هر صحنه و جبهه‌ای که حضور داریم فقط و فقط به این موضوع فکر کنیم که مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است.

وی با اشاره به قدرت نظامی آمریکا، اظهار کرد: اینکه آمریکا قدرت نظامی برتر جهان است صحیح است اما نقاط ضعف بسیاری نیز دارد؛ دولت آمریکا بدهکارترین دولت دنیا در خونریزی‌ها است. همچنین بودجه نظامی این کشور در سال ۲۰۱۷ چند ده برابر بودجه نظامی جمهوری اسلامی ایران است. حضور نظامی آمریکا در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا نیز نشان از روانشناسی ترسی دارد که در وجود آمریکا و متحدان آن نهادینه شده است.

به گزارش ایسنا، اسماعیلی در ادامه صحبت‌های خود به سخنان ضدایرانی اخیر ترامپ رییس‌جمهور آمریکا اشاره و با تقدیر از رییس‌جمهور ایران برای موضع‌گیری خوب در این زمینه، اظهار کرد: مواضع اخیری که ترامپ مطرح کرد نشان دهنده آن است که او هیچ شناختی از برجام ندارد و همه حرف‌ها را به او دیکته کرده‌اند. او با طرح مسائلی نظیر حمله به لانه جاسوسی به دنبال تحریک اذهان ملت خود است.

وی با بیان اینکه ترامپ فردی لایعقل، مست و لاابالی است، خاطرنشان کرد: همه روسای جمهور آمریکا شبیه یکدیگر هستند. اوباما نیز که همه می‌گفتند مخالف جنگ است، مخالف جنگ نبود بلکه مخالف جنگ احمقانه بود. بوش پسر نیز مواضعی تندتر از مواضع ترامپ فعلی اتخاذ می‌کرد. همچنین نیکسون که در دهه ۶۰ از او به عنوان رییس‌جمهور خوب یاد می‌کنند نیز اینگونه بود اما او دشمنی بود که زمانیکه مهمان کشوری شد میزبان نیز در آن کشور حضور داشت.

اسماعیلی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی علیه جمهوری اسلامی، گفت: نیکسون نیز که پس از جنگ جهانی روی کار آمد علوم انسانی و فرهنگ غربی را در کشورهای مختلف مطرح و پیگیری کرد. در همین زمینه مقام معظم رهبری در سه دهه اخیر بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی علیه کشور تاکید کرده‌اند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین درباره تهدید آمریکا به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌ تروریستی، گفت: ترامپ به ملت، دین و سپاه ما حمله می‌کند تا اذهان ما را درگیر مسائلی کند که سال‌هاست برای ما حل شده است. او با طرح این مسائل به دنبال پس راندن جمهوری اسلامی ایران از موفقیت‌هایش هستند.

طرح‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای کنترل قیمت مسکن به جلسه یکشنبه ستاد اقتصادی دولت ارائه شود
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه با انتقاد از طرح برخی مسائل نسبت به اظهارات اخیر ترامپ در داخل کشور، اظهار کرد: برخی در داخل به غلط می‌گویند که حرف‌های ترامپ باعث ایجاد همبستگی در کشور شد اما آیا ما بچه مسلمان‌ها امام حسین (ع) را برای اینکه شمر سر ایشان را برید دوست داریم؟ آیا اگر ترامپ می‌گفت که موافق برجام است ما در داخل دچار از هم‌گسیختگی می‌شدیم؟ این در حالی است که ما مولفه‌های بسیاری برای همبستگی داریم که شهدا، خانواده آنها و مقام معظم رهبری از جمله این مولفه‌ها محسوب می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه نباید مسائلی از دست مطرح شود و چنانچه نیز عده‌ای مطالبی به زبان می‌آورند، نباید منتشر شوند، ادامه داد: چند روز پیش فردی به عنوان استاد علوم سیاسی دانشگاه در یکی از شبکه‌های تلویزیونی صبحت می‌کرد و می‌گفت با وضعیتی که آمریکایی‌ها دارند و همچنین «شرایط کشور عربستان و رژیم صهیونیستی، بعید به نظر می‌رسد که آمریکا به ما حمله کند». تحلیل این فرد در شرایطی است که ما می‌گوییم آمریکا غلط می‌کند که به ما حمله کند چرا که این کشور صاحب دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: زمانیکه سیاست به انتها می‌رسد جنگ آغاز می‌شود و هنگامی که جنگ آغاز شد باید امور را به دست فرماندهان و سربازان جنگ سپرد.

وی خطاب به سران ایالات متحده آمریکا و ترامپ، خاطرنشان کرد: شما که اینگونه در مورد سپاه ما صحبت می‌کنید، باید بدانید که جمهوری اسلامی ایران دو بازوی الهی و یک نگاه ولایی دارد. شما باید بدانید که هیچ نفوذی میان ارتش و سپاه ما وجود ندارد و نخواهد داشت و تروریست، شما و همراهانتان هستید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد این قرارگاه در طول ۹ سال تشکیل و استقلال، گفت: در این ۹ سال فعالیت پدافند هوایی، مقام معظم رهبری سه پلاک افتخار به پدافند هوایی اهدا کردند. ایشان در صحبت‌های خود همکاری قرارگاه با دانشگاه و وزارت دفاع و همکاری ارتش و سپاه در قرارگاه مرکزی پدافند هوایی را مورد ستایش قرار دادند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا