راه اندازی صنعت موشکی ایران ثمره فکر آیت‌الله هاشمی بود

به گزارش اعتماد نو،حسین علایی در همایش آیت الله هاشمی و دفاع مقدس با بیان اینکه اصل جنگ به عنوان جنگ برای آقای هاشمی مطرح نبود، گفت: ایشان همواره در هر طرحی برای جنگ به دنبال رسیدن به صلح بود. و وقتی فرمانده جنگ شد در ذهنش این بود که چگونه بجنگیم تا جنگ پایان یابد.
وی افزود: ایشان از وقتی فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند به دنبال راهی برای پایان دادن به آن بودند و استراتژی ایشان در این زمینه این بود که با داشتن دست بالا در برابر عراق، شرایط را برای صلح آماده کنند.
علایی با بیان اینکه ما در فاو اقدام بسیار بزرگی کردیم که فرمانده آن هم آقای هاشمی بود، گفت: مسئله اصلی در آن عملیات این بود که ما وقتی اروند رود را گرفتیم در واقع صورت مسئله جنگ را پاک کردیم و دیگر آن مرزی که عراق برای خود در نظر گرفته بود در اختیار ما قرار گرفته بود و صورت مسئله جنگ پاک می شد.
وی تاکید کرد: آیت الله هاشمی آینده را در ذهن خود مجسم می کرد و به حق در جنگیدن به دنبال این بود که با خاتمه دادن به جنگ می توان نظام بعث عراق و صدام حسین را سرنگون کرد.
وی افزود: هاشمی به دنبال تقویت قدرت دفاعی ایران بود و می کوشید ضعف های ما را در این زمینه برطرف کند و به نظرم آقای هاشمی دنبال این بود که از نقاط ضعف‌های دشمن استفاده کند و ما را تقویت کند.
علایی در پایان تصریح کرد: آیت الله هاشمی در دوران جنگ در سفر خود به چین موشک‌هایی را دریافت کرد که باعث بنیان گذاری صنعت موشکی در ایران شد که امروز به آن افتخار می کنیم و به حق هم جای افتخار دارد، و در واقع راه اندازی صنعت موشکی ایران ثمره فکر آیت الله هاشمی بود.

تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت‌های چینی به اتهام فروش تجهیزات امنیتی به ایران
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا