نتوانستند به اصلاح‌طلبان برچسب فساد اقتصادی بزنند

به گزارش اعتماد نو، محمدرضا عارف در نشست مشترک هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با هیات رئیسه فراکسیون امید و روسای شوراها و شهرداران کلان شهرها با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فلسفه تشکیل این نشست را همگرایی، تعامل و همفکری بیشتر بین شوراهای اسلامی شهر و روستا، فراکسیون امید و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دانست و با اشاره به نقش شورای عالی اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های اخیر گفت: نتیجه تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انسجام و همگرایی در جریان اصلاح‌طلب بود و مردم هم از وحدت اصلاح‌طلبان به خوبی استقبال کردند و حقیقتاً در دو انتخابات سال ۹۴ و ۹۶ سنگ تمام گذاشتند.
تصور پیروزی‌های گام‌به‌گام اصلاح‌طلبان برای برخی حتی سخت و دور از ذهن بود

وی افزود: برخی حتی تصور پیروزی‌های گام به گام اصلاح‌طلبان برایشان سخت و دور از ذهن بود. به همین دلیل منطق حکم می‌کند در گام‌های آینده با همین سازوکار و رفع ایرادات احتمالی عمل کنیم.

کاری نکنیم مردم نسبت به گفتمان اصلاحات دلسرد شوند

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بر ضرورت استمرار پیروزی‌های اصلاح‌طلبان و تقویت جایگاه گفتمان اصلاحات در نهادهای حاکمیتی و ارتقای سرمایه اجتماعی خلق شده تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ اعتماد مردم به گفتمان اصلاحات در گروه عمل به وعده‌های داده شده و پاسخ به مطالبات مردم است. مردم براساس عملکرد اصلاح‌طلبان در سه نهاد مجلس، شورای شهر و دولت در گام‌های بعدی به گفتمان اصلاحات اعتماد خواهند کرد. باید قدر این اعتماد را بدانیم و کاری نکنیم که مردم نسبت به این گفتمان دلسرد شوند.

نگرانی‌های عارف باید سریع و با فراغ بال بررسی شود
هم اکنون بخوانید

باید از فرصت تاریخی پیش آمده برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم

عارف تاکید کرد: توفیق دولت در به سرانجام رسانیدن وعده‌های داده شده توفیق اصلاح‌طلبان خواهد بود. انتظار داریم دولت و در رأس آن رئیس‌جمهور محترم از همه ظرفیت‌ها برای پاسخگویی به مطالبات مردم به ویژه در بخش‌های معیشتی، اشتغال و مسائل اجتماعی استفاده کند. مردم نجیبانه مشکلات را تحمل می‌کنند و باید از فرصت تاریخی پیش آمده برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

نتوانستند به اصلاح‌طلبان برچسب فساد اقتصادی بزنند

وی با بیان اینکه میثاق ما با مردم اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌های وعده داده شده و پاسخگویی به مطالبات آنهاست، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اصلاح‌طلبان پاکدست بودن آنها است. در جریان حوادث ۸۸ و اتهاماتی که به برخی اصلاح‌طلبان زده شد نتوانستند برچسب فساد اقتصادی به آنها بزنند. اکنون که در قدرت هستیم باید بیشتر مراقبت کنیم که ساحت اصلاح‌طلبی از هرگونه فساد مبرا باشد.

مبنای تصمیم‌گیری و انتصابات باید توجه جدی به رویکرد گفتمانی باشد

رئیس فراکسیون امید پیروزی‌های گام‌به‌گام اصلاح‌طلبان را پیروزی گفتمانی دانست و خاطرنشان کرد: مبنای تصمیم‌گیری و انتصابات باید توجه جدی به رویکرد گفتمانی باشد و پیروزی‌های گذشته را متعلق به گفتمان بدانیم و ادامه پیروزی این گفتمان اصیل را وظیفه خود بدانیم.

انتقاد از اظهارنظرهای برخی مسئولان دولتی

عارف با انتقاد از برخی اظهارنظرهای مسئولان دولتی که منکر نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی دولت تدبیر و امید می‌شوند، ابراز داشت: اگر در انتخابات‌های اخیر اصلاح‌طلبان به میدان نمی‌آمدند چه اتفاقی می‌افتاد؟ برخی اظهارنظرهای مسئولان مطمئناً نتیجه مثبتی در نوع رویکرد افکار عمومی به آنها نخواهد داشت.

بررسی راهکارهای پیشرفته و مدیریت هماهنگ سیل در کشور
هم اکنون بخوانید

شرایط فعلی تهران یک فرصت طلایی برای اصلاح‌طلبان برای ارائه یک کارنامه درخشان است

وی بر ضرورت هماهنگی بین مجمع نمایندگان تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار پایتخت و استاندار تهران تاکید کرد و ابراز داشت: شرایط فعلی تهران یک فرصت طلایی برای اصلاح‌طلبان برای ارائه یک کارنامه درخشان در این دوره است. در هیچ زمانی نبوده که شورا، شهردار، نمایندگان مجمع تهران و استاندار از یک تفکر سیاسی باشند. این فرصت تاریخی به هیچ­ وجه نباید از شهر گرفته شود. قطعاً عملکرد خوب ما در انتخابات‌های بعدی در کل کشور مؤثر خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در پایان بر ضرورت تشکیل منظم چنین جلساتی با محوریت خردجمعی تاکید کرد و وظایف این مجمع را پیگیری نحوه تحقق اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مصوب شورای عالی اصلاح‌طلبان در شوراها و مجلس، بررسی و ارزیابی روند تصمیم‌گیری منتخبان اصلاح‌طلب در مجلس و شوراها، شناسایی توامندی‌های منتخبان و میزان اثر بخشی آنان، برقراری تعامل مؤثر بین منتخبان به منظور هماهنگی و هم‌افزایی و بهرمندی از تجارب موفق و رصد و ارزیابی رویکرد مردم درخصوص آثار حضور اصلاح‌طلبان در ساختارهای تصمیم‌‌ساز و تصمیم‌گیر اعلام کرد.

در این نشست همچنین شهرداران و رؤسای شورای شهر برخی کلانشهرها، تعدادی از اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید و نیز تعدادی از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به بیان نقطه‌نظرهای خود پیرامون مسائل مشترک پرداختند.

همچنین در این جلسه مقرر شد این مجمع به صورت منظم جلسات خود را برگزار کند.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =

دکمه بازگشت به بالا