موضع ما نسبت به مسئله کردستان عراق همچنان حل مسالمت آمیز این مسئله است

به گزارش اعتماد نو،حشمت الله فلاحت پیشه اظهار داشت: استقرار تجهیزات نظامی در غرب کشور به معنای میل به تنش نیست. ایران اعتماد نو به نقل از برنامه های زمان بندی شده ای برای رزمایش نظامی دارد که بخشی از آن در قالب این اعتماد نو به نقل از برنامه ها و بخش دیگری از آن بنا به تحولات، شکل می گیرد.
نماینده کرمانشاه در همین راستا افزود: احتمال می رود دولت عراق و اقلیم بخواهند در مرزهای مشترک با همسایگان نیروی نظامی مستقر کنند. که معتقدم اگر عراق بخواهد آمادگی نظامی را در مرزها ایجاد کند، بدون حمایت ایران ممکن نیست.
وی تاکید کرد: ما بیشتر نگران امنیت مرزها هستیم، چرا که برخی از بخش های عراق به تازگی از اشغال نیروهای داعش خارج شده است. حتی نیروهای اقلیم و دولت عراق هم بدون حمایت ایران نمی توانستند در مقابل داعش به موفقیت چندانی دست یابند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه دولت ایران همچنان در تامین امنیت مرزهای عراق نقش موثری ایفا می کند؛ افزود: عمده نگرانی ما این است که مسئله همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به شرایطی منجر شود که از نظر امنیت نظامی، دولت مستقر در اقلیم هم توان کنترل آن را نداشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که اردوغان از سفر به تهران چه اهدافی را دنبال می کند، گفت: در هر صورت ایران باید مواضع خود را بر اساس تاریخ و مناسبتش با کشورهای منطقه تعیین کند. موضع ما همچنان حل مسالمت آمیز این مسئله و پیامدهای آن است.

عراق اطلاعات جدیدی از ابوبکر بغدادی منتشر کرد
هم اکنون بخوانید

منبع: جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا