اختیارات دادستان فراتر از قانون نیست

یک وکیل دادگستری در واکنش به اظهارات دادستان مشهد گفت: نه تنها جناب دادستان بلکه شخص رئیس قوه قضاییه هم در مقابل قانون مسئول است و قطعا در مقابل ملت جوابگو هستند.

به گزارش اعتماد نو،مهرداد قربانی سرابی در واکنش به صحبت‌های دادستان مشهد مبنی بر اینکه اختیارات دادستان یک بند انگشت از خدا کمتر است، گفت: این قبیل صحبت‌ها باعث تحیر و تعجب بنده و احتمالا سایر مردم شده است. جناب دادستان استحضار دارند اختیارات دادستان در قانون تعریف شده و قطعا برای تصدی این سمت، قانون را مطالعه فرمودند -قیاس اختیارات خود با خالق هستی آن هم با یک بند انگشت تخفیف جایز نمی‌باشد.

وی تاکید کرد: اختیارات خداوند متعال در کتاب قانون یادداشت نشده و هیچ حد و حصری ندارد. خداوند خالق هستی و ناظراعمال و کردار است. شاید به علت کثرت اشتغال، مواد قانونی در خاطر ایشان کمرنگ شده یا اینکه چون هرچه فرمودند مورد تعقیب و تحقیق قرار نگرفته این امر مشتبه شده که چنین است .

قربانی بیان کرد: اختیارات دادستان شهرستان مشهد همانند سایر مسئولین نظام‌، مقید به قانون است و هرگز فراتر از قانون نیست. دادستان انتظامی قضات بر اعمال و افعال ایشان نظارت دارند و با اعلامات مردم حتی ضعیف‌ترین ایشان، موضوع تعقیب و پیگیری خواهد شد و مانند سایر قضات عالی مقام دیگر هستند.

وی تشریح کرد: شخص رئیس قوه قضاییه هم در مقابل قانون مسئول است و قطعا در مقابل ملت جوابگو هستند. شایسته است ریاست محترم قوه قضائیه و سایر متولیان امر یادآوری لازم را به این مقام محترم در این خصوص بفرمایند.

آمریکا سلطه‌گری و جنایت پیشگی را کنار نخواهد گذاشت
هم اکنون بخوانید

گفتنی است اخیرا دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به ورود دادستانی به موضوعات مختلف، تصریح کرد: باید تأکید کنم که اختیارات دادستان از اختیارات خداوند متعال به اندازه یک بند انگشت کم‌تر است.

منبع: داتیکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا