اصولگرایان در کپی‌برداری ناموفق بودند

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اگر شورای عالی نباشد چه ساختاری می‌تواند جایگزین این ظرفیت شود؟ گفت: باید تلاش کنیم این ظرفیت حفظ شود و اگرنقاط منفی دارد به مثبت تبدیل شود.

به گزارش اعتماد نو، محمود میرلوحی در ارتباط با آخرین اخبار کمیته ارزیابی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پس از انتخابات سال ۹۶ اظهار کرد: کم کم داریم به جمع بندی نظرها در کمیته ارزیابی نزدیک می شویم. تا الان اغلب دوستان کلیت کار و اصل ادامه کار شورای عالی را تایید کردند. بیش‌تر افرادی که در این ارزیابی شرکت کردند تاکید داشتند تا جریان اصلاحات با ظرفیت‌هایی که دارد با حضور احزاب و چهره‌های سیاسی درون جریان‌ تاثیر گذار اصلاحات فعالیت کند.

وی ادامه داد: دیدگاه‌های مختلفی درباره نرم‌افزارها، شیوه‌ها، آیین‌نامه‌ها، خط بندی فعالیت‌ها، هیئت رئیسه، کارگروه‌ها، استان‌ها و نحوه فعالیت استان‌ها، نحوه بسته شدن لیست‌های انتخاباتی در شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان وجود دارد که باید تلاش کنیم از تجارب دو دوره اول و دوم برای بر طرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس یادآور شد: جریان اصلاح طلب توانسته رابطه خوبی با مردم بر قرار کند، این رابطه دیالوگ است و مونولوگ نیست. اصلاح‌طلبان توانسته‌اند دیدگاه مردم را درک و رایشان را کسب کنند؛ این موضوع مزیت جریان اصلاح طلبی نسبت به رقیب است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ابراز عقیده کرد: گرچه اصولگرایان هم تلاش کردند تا از شیوه شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات کپی برداری کنند، اما نتوانستند موفقیتی کسب کنند. اینکه در فضای کشور ما یک جریان بتواند با همه محدودیت هایی که وجود دارد ساختار جدی نزدیک به تحزب پیدا کند کار آسانی نیست، اما جریان اصلاحات توانست تقریبا بخشی یا بخش‌هایی از رفتار حزبی را در مرکز و استان‌ها اجرا کند.

همه بر موفقیت افتخارآفرین لاریجانی در مجلس گواهی می‌دهند
هم اکنون بخوانید

میرلوحی با بیان اینکه “نباید از این ظرفیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان عبور کرد” ؛ گفت: حتی من به رقبای اصلاحات هم عرض می‌کنم، تلاش نکنند این فضا را تضعیف کنند. یادمان نرفته که نبود فضای پاسخ‌گو چه طوری کشور را به تلاطم‌ها و امواج مبتلا کرد و چه فرصت‌هایی را از کشور گرفت.

وی افزود: حالا جریان اصلاح طلب پرچمی دستش گرفته و می‌گوید من هستم و وارد مجلس می‌شود. بار دیگر می‌گوید من هستم و شورای شهر تشکیل می‌دهد. خب وقتی وارد این نهادها شد باید چهار سال پاسخگو باشد و اگر با پرچم بیاید پاسخ‌گویی‌اش بیشتر می‌شود.

میرلوحی در پایان گفت: اگر شورای عالی نباشد چه ساختاری می‌تواند جایگزین این ظرفیت شود، لذا باید تلاش کنیم این ظرفیت حفظ شود و اگرنقاط منفی دارد به مثبت تبدیل شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا