شورای مشورتی با محوریت سیدمحمد خاتمی، اتاق فکر اصلاح‌طلبان است

به گزارش اعتماد نو، غلامرضاظریفیان در گفت‌وگویی، درباره تشکیل اتاق فکر که این روزها از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان یک شورای مشورتی با محوریت خاتمی که از جوانان، زنان، سیاسیون و فعالان اجتماعی تشکیل شده است، دارند که در واقع همان اتاق فکر محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از دل همان اتاق فکر بیرون آمد که حاصل خوبی با خود به همراه داشت.

وی با بیان اینکه  شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ساز و کار مثبتی داشته است، گفت: شورای عالی آثار بسیار مثبت و سازنده‌ای با خود به همراه داشت و نتایج خوبی رقم زد.

ظریفیان خاطرنشان کرد: بعضا اشکالاتی به نحوه مدیریت، برخی از ساز و کارهای انتخاباتی و یا دیگر کارها در شورای عالی سیاست‌گذاری گرفته می‌شود که تا حدودی درست است اما این را به یاد داشته باشیم که اگر این شورا وجود نداشت، مشخص نبود چه اتفاقی می‌افتاد.

وی تاکید کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بزنگاه تاریخی توانست یک انسجام پایدار ایجاد کند.

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی، اصلاح‌طلبان باید برای ادامه فعالیت چه ساز و کاری انجام دهند، عنوان کرد: کار اصلی این است که به سمت فعالیت‌های حزبی حرفه‌ای قدم برداریم تا زمانی که احزاب نتوانند اینگونه عمل کنند به ناچار باید کار تلفیقی انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: شورای عالی سیاست‌گذاری از احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شده و با توجه به تجربه‌ای که به دست آورده است باید خود را ترمیم کند. البته این ترمیم نباید فقط در اعضا صورت گیرد.

اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۸ ائتلاف نمی‌کنند
هم اکنون بخوانید

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات با بیان این که تصمیمات باید بر اساس اجماع جمعی صورت بگیرد، عنوان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری باید به شکلی عمل کند که هم از پایین و هم از بالا تصمیم‌سازی شود و سپس در یک جا میانگین این تصمیمات اتخاذ و اجرایی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ۳ انتخاباتی که گذشت، فرصت خوبی است که یک بازنگری در شورای عالی سیاست‌گذاری یا همان اتاق فکر صورت گیرد البته از اصل آن نباید فاصله گرفت.

ظریفیان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ما در ترمیم و بازسازی دست به خودزنی می‌‌زنیم که نباید این اتفاق بیفتند، باید به یاد داشته باشیم شورای عالی سیاست‌گذاری آثار مثبتی داشته است.

وی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: در انتخابات مشاهده کردید که جریان مقابل سعی داشت با تقلید از شورای عالی گام سیاست‌گذاری بردارد که موفق نشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ما باید از تجربه جهانی برای ترمیم و گسترش این اتاق فکر استفاده کنیم.

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات ادامه داد: حدود ۱۱۰ سال که از فعالیت‌های حزبی در ایران می‌گذرد اما هنوز به طور حرفه‌ای نمی‌توانند اقدام کنند. چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب احزاب نتوانستند قوام و دوام داشته باشند بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که فعالیت‌های سیاسی در کشور ما مبتنی بر احزاب است و ناچاریم دست به دست به فعالیت‌های جمعی بزنیم. باید یک اجماع بین احزاب شکل بگیرد و از دل آنان چندین حزب قوی بیرون بیایند و فعالیت کنند تا در کشور فعالیت‌های حزبی معنا و مفهوم خودش را به دست بیاورد.

افراطیون به من پیشنهاد داده بودند از نیکنام شکایت کنم
هم اکنون بخوانید

 

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا