پرتاب موشک به مواضع داعش توسط سپاه توجیه حقوقی دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد که حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه که پس از حمله آنها به مجلس انجام شد قابل دفاع است و توجیه حقوقی دارد.

به گزارش اعتماد نو، حسینعلی امیری طی سخنانی در همایش حقوق دفاعی گفت: ما در منطقه‌ای پرآشوب هستیم اما با ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی های نیروهای نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی در شرایط امنیتی بسیار خوب و قابل قبولی قرار داریم که در سایه این امنیت کشور ما در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قطعا اگر این ایثارگریها، فداکاری‌ها و خون پربرکت شهدا نبود شاهد چنین امنیتی نبودیم و با مشکلات اساسی مواجه می شدیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: حقوق دفاعی و دفاع حقوقی در حوزه حقوق عمومی، خصوصی، بین‌الملل و جزا با برش‌های مختلف و تنوع‌های زیادی قابل بحث است.

امیری همچنین اظهار کرد: موضوع حقوق دفاعی به منافع ملی کشور مربوط می شود و منافع ملی به صورت کلان شامل حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ سیستم سیاسی و اقتصادی و حفظ استقرار و حاکمیت کشور است.

وی تاکید کرد: کاری که سپاه پاسداران در شلیک موشک به مواضع تروریست‌ها در سوریه داشت بعد از حمله داعش به مجلس و حرم امام در کشور ما بود. بنابراین از منظر حقوقی کاملا قابل توجیه و قابل دفاع است و این کار براساس قانون اساسی و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و طبق حقوق مخاصمات بین‌المللی انجام شد. بنابراین دارای توجیه حقوقی بوده است.

منبع: ایسنا

الحاق «زیرسطحی‌های هوشمند» هندسه قدرت نیروی دریایی سپاه را کامل کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا