نیازمند بازنگری قانون در مورد نحوه فعالیت احزاب هستیم

به گزارش اعتماد نو، سید سلمان سامانی در این رابطه اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در دوره دوم دولت آقای روحانی این است که علاوه بر انسجام بخشی به احزاب موجود و ایجاد فرصت مناسب برای تشکیل احزاب جدید، بتوانیم اثربخشی نظام حزبی در مدیریت سیاسی کشور را ارتقا دهیم و از نظرات و مشورت های احزاب در تصمیم گیری های وزارت کشور استفاده کنیم.

 

وی در مورد کیفیت فعالیت احزاب نیز گفت: در مورد نحوه فعالیت احزاب نیازمند بازنگری قانون هستیم تا حدود فعالیت‌ها، حقوق و نقش آفرینی احزاب در فضای سیاسی کشور تعریف شود تا احزاب بدانند تا چه حد می توانند در فضای سیاسی کشور کنش های خود را انجام دهند و در قبال رفتارهایشان مسئولیت پذیری لازم را هم داشته باشند.

سامانی افزود: لایحه‌ای در این مورد در وزارت کشور تهیه شده که اکنون در دولت است و امیدواریم به عنوان قانون در مجلس هم تصویب شود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم افرادی که قصد تاسیس حزب دارند پشت درهای وزارت کشور معطل نشوند، خاطرنشان کرد: ۵۴ حزب در دوره گذشته وزارت کشور مجوز فعالیت گرفتند و با قاطعیت می گوییم که هیچ حزبی خارج از فرآیندهای قانونی در وزارت کشور طی چهار سال گذشته معطل نشده و تمامی احزاب هم پروانه فعالیت خود را کسب کردند.

سامانی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در چهارسال گذشته سر و سامان گرفتن خانه احزاب بود که به نتیجه رسید و خانه احزاب فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: برای توسعه نشاط و آرامش سیاسی در کشور نگاه کلی وزارت کشور این بوده که نشاط سیاسی زمانی ایجاد می شود که تکثر و تعدد داشته باشیم و آرامش سیاسی هم زمانی ایجاد می شود که این تکثر حول یک محور واحد که قانون، فرمایشات مقام معظم رهبری، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است ساماندهی شود.

خبرنگاران می‌توانند در ارائه دو رسالت جهاد تبیین و جهاد تصمیم نقشی بی‌بدیل بازی کنند
هم اکنون بخوانید

 

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا