معاونت شهرسازی فقط به دنبال کسب درآمد است

به گزارش اعتماد نو، پژمان پشمچی‌زاده، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران٬ در جلسه هفته گذشته شورای چهارم حاضر شد و گزارشی از عملکرد  این معاونت ارائه کرد. او در این گزارش مدعی شد؛ سرانه فضای سبز در تهران در دوره معاونت او افزایش یافته است و لیست عریض و طویلی از اقدامات مثبت این معاونت ارائه داد. محمد حقانی، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در واکنش به این گزارش به پایگاه خبری ما گفت: من به  این اعداد و ارقام تا زمانی که پایش صورت نگیرد، اعتماد ندارم. باید پرسید؛ تلقی ایشان از فضای سبز چیست؟

وی ادامه داد: آیا منظورشان از فضای سبز پارک‌ و بوستان است یا اینکه محور های سبز دو طرف خیابان، میدان‌ها، لچکی‌ها، باغات و فضای سبز خصوصی را نیز در محاسبه فضای سبز لحاظ کرده‌اند؟ باید به تفصیل توضیح داده شود که در محاسبه سرانه فضای سبز چه شاخص‌های استفاده شده است. آیا باغات خانه مردم را نیز محاسبه کردند؟

او ادامه داد: برای مثال عنوان کردند، در منطقه ۵ سرانه فضای سبز نزدیک به ۶۳ الی ۶۸ متر مربع است، این عدد با احتساب باغ‌های کن است، البته به نظر من این باغات نمی‌تواند به عنوان سرانه فضای سبز محسوب شود و کارکرد خود را دارد.

حقانی در واکنش به این ادعای پشمچی‌زاده که در توزیع سرانه‌های فضای سبز عدالت رعایت شده‌است، گفت: برخی مناطق فقط ۳ الی ۴ متر مربع سرانه فضای سبز دارند و برخی بر اساس ادعای خودشان نزدیک به ۶۸ متر مربع بنابراین جای سوال دارد، این چه نوع عدالتی است.

بیش از ۴ سال است که اساسا بهره‌ای از مزایای برجام نبرده‌ایم/ اکنون توپ در زمین ایالات متحده است
هم اکنون بخوانید

این عضو شورای چهارم با تاکید بر اینکه گزارش ارائه شده توسط معاونت معماری و شهرسازی  یک‌طرفه بود، ادامه داد: به اعضای شورای شهر برای سوال فرصت ندادند و جلسه را به گونه‌ای مهندسی کردند که این فرصت پیش نیاید.

او ادامه داد: کارکرد معاونت شهرسازی و معماری همچون اداره کل درآمد شهرداری است، یعنی به دنبال درآمد است و در آن هیچ اثری از هیچ معماری و شهرسازی وجود ندارد. ظاهراً هر که بیشتر پول دهد بیشتر آش می‌خورد، بنابراین این گزارش باید در جلسات متعدد بررسی می‌شد، اما نگذاشتند و جلسه به‌گونه‌ای مهندسی شد تا نتوانیم سوال کنیم.

حقانی افزود: قرار بود منطقه ۲۲ به عنوان یک منطقه نمونه و پایلوت که همه زیرساخت‌های شهری را دارد، ساخته شود اما در عمل شاهد بودیم این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر چگونه در جنوب نیاوران به یک برج ۳۰ طبقه در میان خانه‌های ویلایی و کوچه‌های عرض کم مجوز ساخت می‌دهیم؟

 

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا