انتظار مردم از روحانی برای اجرای وعده‌های انتخاباتی

به گزارش اعتماد نو، پایگاه خبری فرانسه با اشاره به مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نوشت: روحانی در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود با انتقاداتی روبه روست.

در این گزارش گفته شده ایرانی‌ها توجه‌شان به کابینه جدید حسن روحانی است. در مراسم تحلیف رییس‌جمهور او در مقابل مهمانان خارجی قسم یاد کرد در حالی که با انتقاداتی روبه‌رو است که او را به تسلیم شدن در برابر اصولگرایان برای معرفی کابینه جدیدش متهم می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در میان مهمانان خارجی چهره «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به تلاش‌هایش برای ایجاد رابطه غرب با ایران علی رغم فشارهای آمریکا ادامه می‌دهد، نیز دیده می‌شد. برخی دوستان سابق ایران از جمله «رابرت موگابه» رییس‌جمهور زیمبابوه نیز در این مراسم شرکت کرده بودند.

این خبرگزاری به غیبت برخی شخصیت‌ها در مراسم تحلیف نیز اشاره کرد ونوشت: امیر قطر که به واسطه رابطه با ایران از سوی متحدانش در خلیح فارس طرد شده است، غایب بزرگ این مراسم بود.

این گزارش همچنین در ادامه نوشت: روحانی با انتقادات گسترده‌ داخلی روبه‌رو است این انتقادات به واسطه غیبت احتمالی زنان در کابینه و نادیده گرفته شدن برخی متحدان اصلاح‌طلب او در دولت بعدی است. کابینه دولت قبل شاهد حضور زنان در پست معاونت بود اما انتظار می‌رفت در این دولت از آن‌ها در پست وزارت استفاده شود.

علی شکوری‌راد دبیر حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: روحانی انتظارات زیادی ایجاد کرده اما به نظر نمی‌رسد چندان اقبالی برای تحقق این وعده‌هایش نشان دهد. روحانی نمی‌خواهد کارش را پیچیده کند.

اصولگرایان اصلا ارزشی عمل نمی‌کنند
هم اکنون بخوانید

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود گمانه‌زنی‌ها به نظر نمی‌رسد تغییر بزرگی در کابینه آینده اتفاق بیافتد. جواد ظریف و بیژن زنگنه از جمله وزرایی هستند که به کارشان ادامه خواهند داد.

«هنری اسمیت» تحلیل‌گر امور ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته که وزرای اصلی احتمالا به کارشان ادامه می‌دهند. روحانی زمان کمی برای متقاعد کردن نمایندگان برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی‌اش دارد. او با رییس مجلس، رهبری وبرخی نهادها مشورت‌های لازم را انجام داده و فکر نمی‌کنم تغییر قابل توجهی در سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی دولت اتفاق بیافتد.

این خبرگزاری نوشت: با وجود تلاش‌های روحانی برای ایجاد اجماع در کشور، تندرو‌ها از زمان انتخابات به روحانی فشار زیادی آورده‌اند و نگران قدرت گرفتن اصلاح‌طلبان در کشور هستند.

 

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا