ظریفیان: تا زمانی که احزاب حرفه‌ای نشوند، جامعه مدرن شکل نمی‌گیرد

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، در این نشست خبری که با حضور حجت‌الاسلام پروازی، مهدی کیانی، غلامرضا ظریفیان و جواد امام برگزار شد، ظریفیان گفت: در انتخابات دیدید چقدر جوانان از خواب و خوراکشان زدند و این نوعی ایثارگری است.

عضو هیات موسس حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ایثارگری یک قله‌ای دارد که در دوره معاصر، دفاع مقدس بود. دفاع مقدس ظرفیت‌های بالایی دارد که برخی این را به شکل دیگری مصادره کردند. خشونتی که برای دفع متجاوز بود، امروز اصل شده است. این رعایت اخلاق و نگاه به آینده و اینکه چه کنیم آینده را بسازیم مورد غفلت واقع شده است.

او تاکید کرد: تلاش این است کمک کنیم این مفاهیم را نهادینه کنیم. این مجموعه گرایش اصلاح طلبی دارد اما معتقد است با گفت‌وگو و نه با گفت‌وشنود کار را پیش ببریم و کمک کنیم این فضا دوباره بازتولید شود.سعی کنیم اخلاق و به رسمیت شناختن دیگران و حفظ سپهر ایرانی برای همه با احترام به سلایق دیگران دوباره ایجاد شود.

ظریفیان درباره اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب اظهار کرد: حزب اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است. طبق اعتماد نو به نقل از برنامه کوتاه مدت قرار بر سامان‌دهی حزب بر اساس اساسنامه است. اعتماد نو به نقل از برنامه میان مدت آن تمایز این حزب از سایز احزاب است. چون ما احزاب اصلاح طلبی زیادی داریم. احزاب ما آماتور هستند و تا حرفه‌ای نشوند، جامعه مدرن شکل نمی‌گیرد. از این رو اعتماد نو به نقل از برنامه دراز مدت حزب، حرفه‌ای شدن است.

البرز نیازمند افزایش کرسی در مجلس است/ نامزد جامانده از مجلس و هوادارنش به نتیجه آرا احترام بگذارند
هم اکنون بخوانید

او با بیان اینکه احزاب ما بیشتر پاره وقت هستند، اضافه کرد: همین الان ۲۴۰ حزب داریم ولی از میان آنها ۵ تا حزب حرفه‌ای نداریم. باید از تجارب تاریخی و علل ناکامی احزاب چه در قبل و چه در بعد از انقلاب استفاده کنیم. بزرگترین حزب بعد از پیروزی انقلاب، حزب جمهوری اسلامی است که اکنون نه یادی از آن هست و نه نامی از آن.

در ادامه این نشست جواد امام درباره کنگره مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب گفت: کارکرد حزب مشخص است. ما در قالب حزب کار می‌کنیم. ما درصدد هستیم ارتباط را با نسل امروز برقرار کنیم و دنبال این باشیم ببینم در عرصه‌هایی که به آن روحیه نیاز دارد استفاده کنیم و برای اداره امور کشور در خدمت جامعه باشیم. قطعا تجاربی است که باید آن را منتقل کنیم و برای آینده کشور کادر سازی کنیم.

این عضو هیات موسس مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب به موضوع عدم کادرسازی در جامعه اشاره کرد و گفت: تمام ظرفیت‌های امروز از گذشته بوده و اکنون در حوزه‌های مختلف و حتی در قوای مختلف ما با کمبود کادر پرورش یافته مواجه هستیم. یکی از گام‌های ما این است که بتوانیم که از تجربه ایثارگران برای اداره جامعه و ارائه الگوی مناسب استفاده کنیم.

امام تصریح کرد:‌ کدورت‌های امروز بین سیاسیون با گذشت و روحیه ایثار بر طرف می‌شود. اگر قرار باشد ما اول خود را ببینیم بعد جامعه را، به جایی نمی‌رسیم. باید ببینیم در کجا می‌شود خدمتی ارایه داد بدون اینکه فکر کنیم سهمی باید داشته باشیم. امروز از همان تفکر باید استفاده کنیم. ما دنبال ایجاد انسجام برای شناساندن این ظرفیت و هم‌افزایی هستیم.

فعالیت جریان اصلاحات با طراحی مکانیزمی آسیب شناسی شود
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل بنیاد باران درباره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: این شورا بر گرفته از احزاب و شخصیت‌های ملی و شناخته شده است. اینکه در شکل کنونی آن کارکرد آن چیست باید گفت حزبی است چون جریان سیاسی را مدیریت میکند و تمام شخصیت های حقیقی و حقوقی در شورا کاملا با یک پرچم پ با رهبری واحدی که همه پذیرفته اند فعالیت میکنند و عملا کسی دز این شورا نیست که اعتقاد به کار حزبی نداشته باشد اما بحث کارکرد حزب به احزاب بر نمیگزدد

او افزود:‌ نظام ما جمهوری است ولی نقش احزاب در انتخابات پررنگ نیست. به آن صورت که احزاب در معرض رای قرار  بگیرند. مکانیزم احزاب باید در تشکیل دولت موثر باشد و این مستلزم اصلاح قوانین است.

امام اضافه کرد اگر ما به آن رشد و پویایی برسیم که اعتماد نو به نقل از برنامه جای اشخاص بنشیند، بحث تحزب شکل واقعی خود را پیدا می‌کند. شخصیت‌های تاثیرگذار به واسطه شناخته شده بودن تاثیر گذار هستند و احزاب تا الان نتوانسته‌اند چیزی را به نام خودشان رقم بزنند.

عضو هیات موسس مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب گفت: دوستانی که در شورای عالی سیاست‌‌گذاری هستند این ظرفیت در شورا وجود دارد که کسانی که در قالب حزب هستند این امکان را داشته باشند که به شورا بپیوندند و این شورا گامی در خلاف تحزب نبوده است. آنچه تا الان صورت گرفته در تقویت این تفکر و تحزب با این گرایش بوده است.

 

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =

دکمه بازگشت به بالا