باید مسابقات بین‌المللی را به بیرون از تهران انتقال دهیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید تمام سعی و تلاشمان را انجام دهیم تا مسابقات بین‌المللی را به بیرون از تهران انتقال دهیم.

 به گزارش اعتماد نو، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به همراه به همراه معاونین و مدیران ستادی و روسای ۵۰ فدراسیون های ورزشی امروز به تبریز سفر کرد تا از تبریز را مهیای برگزاری رویدادهای مهمی ورزشی در تبریز ۲۰۱۸ بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام کنند.

وزیر ورزش و روسای فدراسیون‌ها امروز در نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان با ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ حضور یافتند.

سلطانی‌فر در این نشست گفت: آذربایجان می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری جهان معرفی شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری، گردشگری ورزشی است که درآمد بسیار خوبی دارد و بسیار مورد توجه است. در بخش گردشگری ورزشی هم با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی فعال خواهیم شد.

وی اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ فرصت بسیار مناسبی برای ورزش کشور است. همدلی و همگرایی خوبی بین مسولان استان در جهت توسعه استان وجود دارد و این وضعیت بسیار امیدبخش است. در بخش ورزشی توانمندی و ظرفیت بالایی را در استان شاهد هستیم.

سلطانی‌فر در ادامه افزود: باید تمام سعی و تلاشمان را انجام دهیم تا مسابقات بین‌المللی را به بیرون از تهران انتقال دهیم. گردهمایی‌ها و جشنواره‌های ورزشی جز اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ورزشی تبریز ۲۰۱۸ است.

* تاج: یکی از بازی‌های دوستانه تیم ملی را در تبریز برگزار می‌کنیم

در ادامه این نشست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری بازی‌های تیم ملی در تبریز خبر داد و گفت: تلاش مى‌کنیم یکى از بازی‌هاى دوستانه تیم ملى فوتبال ایران در راه آماده سازى جام جهانى در شهر تبریز برگزار کنیم.

تکواندو جام باشگاه‌های آسیا| قهرمانی بانوان لوازم خانگی کن
هم اکنون بخوانید

میرسلیم، رئیس فدراسیون نجات غریق گفت: از قابلیت‌های تبریز برای عرصه ورزش در سال ۲۰۱۸ باید استفاده کنیم تا همه کشورهایی که به این استان سفر می‌کنند شناخت خوبی را از ورزش کشور داشته باشند. جنبه‌های فرهنگی تبریز را می‌توانیم به خوبی عرضه کنیم.

خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی به میزبانی تبریز خبر داد و گفت: اردیبهشت ۹۷ مسابقات بین‌المللی والیبال نشسته در تبریز برگزار می‌شود.

باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار داشت: در طی ۱۲ سال گذشته این گردهمایی بی سابقه است. زمانی که ژاپن المپیک ۲۰۲۰ را گرفت گویا انقلابی در آن کشور انجام شد.

کیهانی، رئیس فدارسیون دوومیدانی نیز از برگزاری یک مسابقه در تبریز خبر داد: مسابقه ۲۰ کیلومتری دو در تبریز برگزار می‌شود.

قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری نیز در این نشست تور آذربایجان را به عنوان یکی از مهمترین تورنمنت‌های آسیا نام برد و گفت: آذربایجان گل سرسبد آسیاست و تور آذربایجان با ۱۷ ۱۸ تیم برگزار می‌شود. در مهرماه سی و دومین دوره تور برگزار می‌شود.

عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی نیز وعده داد یک مسابقه بین‌المللی اسکی در تبریز برگزار شود: سال آینده میزبان مسابقات متعددی هستیم که با وجود پیست‌های اسکی خوب در استان آذربایجان شرقی می‌توانیم میزبانی این رقابت‌ها را به تبریز بدهیم.

مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی در تبریز خبر داد: نمایشگاه ورزش کشورهای اسلامی در تبریز برگزار می‌شود. پیاده روی خانوادگی که هفته قبل داشتیم مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفت.

پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد تلاش می‌کند تا تبریز میزبانی یک رقابت آسیایی باشد: امیدوارم تیم شطرنج شهرداری تبریز دوباره به لیگ برگردد. تلاش می‌کنیم میزبانی مسابقات آسیایی را به تبریز بیاوریم.

تذکر جدی فیفا به ایران به خاطر پرتاب ترقه در ورزشگاه آزادی
هم اکنون بخوانید

* جبارزاده: حرکت وزارت ورزش در تبریز، الگوى خوبى برای سایر وزارتخانه‌هاست

در ادامه جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقى در نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان و ستاد استانى تبریز ٢٠١٨ گفت: فعالیت‌هاى مربوط به تبریز ٢٠١٨ از یک سال قبل آغاز شده است. حرکت وزارت ورزش و جوانان در مورد تبریز ٢٠١٨، الگوى خوبى برای سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاى مرکزى خواهد بود.

نجفی شهردار تبریز در نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان و ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ نیز گفت: هزار مترمربع به فضای ورزشی استان در ۴ سال اخیر اضافه شده است. میدان ورزشی فوتبال را چمن کردیم و تنها موزه فوتبال ایران در تبریز راه اندازی شد.

* آقازاده: با همکاری همه فدراسیون‌های ورزشی مسابقات مختلفی در استان برگزار شود

آقازاده سرپرست معاونت پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت:‌ جلسات متعددی برای رخداد تبریز ۲۰۱۸ داشته‌ایم که با تشکیل یک کارگروه تخصصی سعی کردیم برای هر چه بهتر اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها قدم‌های خوبی را برداریم. اطلاعاتی را از روسای فدراسیون‌ها گرفته‌ایم و با همکاری همه فدراسیون‌های ورزشی سعی خواهد شد مسابقات مختلفی در استان برگزار شود.

 

 

منبع:آنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا