درخواست فراکسیون امید برای معرفی کابینه گفتمانی است

به گزارش اعتماد نو، بهرام پارسایی در گفت‌و‌گویی با اشاره به برگزاری جلسه برخی اعضای فراکسیون امید مجلس با رییس جمهور درباره نحوه تشکیل کابینه دوازدهم اعلام کرد: این جلسه از ساعت ۱۸ باحضور رییس، اعضای هیات رییسه، اعضای کمیته تعامل فراکسیون امید و همچنین اعضای فراکسیون در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و با محوریت تعامل و رایزنی درخصوص نحوه تشکیل کابینه دوازدهم برگزار شد.

او گفت: در ابتدای جلسه همه اعضای حاضر مطالبات و نکات مدنظر خود درباره نحوه چینش کابینه دوازدهم را مطرح کرده و بر انتظارات انتخاباتی ۲۴ میلیون نفر از شهروندان که به آقای روحانی رای دادند، تاکید کردند.

نماینده اصلاح طلب مردم شیراز در مجلس با اشاره به برخی محورهای مورد بحث در نشست بعدازظهر امروز یادآور شد: مهم‌ترین موضوعی که مورد تاکید قرار گرفت، درخواست از رییس جمهور در راستای انتخاب کابینه گفتمانی برخاسته از رای ۲۴ میلیونی به عنوان مهم‌ترین پشتوانه سیاسی آقای روحانی بود.

انتظار فراکسیون امید تغییر حداکثری کابینه است

سخنگوی فراکسیون امید مجلس همچنین اضافه کرد: انتظار فراکسیون امید درخصوص تغییر حداکثری کابینه باتوجه به شرایط متفاوت دولت یازدهم و دوازدهم نیز مورد تاکید قرار گرفت؛ چراکه هم میزان رای به دست آمده برای آقای روحانی در این دو انتخابات متفاوت بوده و هم فضای مجلس به عنوان نهادی که باید به این کابینه رای اعتماد بدهد، تغییر کرده و دوران مجلس نهم گذشته و اکنون مجلس دهم با رویکردی متفاوت شکل گرفته و شرایط را برای اعمال تغییرات لازم در کابینه برای آقای روحانی در انتخاب کابینه گفتمانی مساعد کرده است.

ارائه گزارش ارزیابی کابینه فعلی به رییس‌جمهور

ایراد به ایراد شورای نگهبان و یک انتظارمشروع!
هم اکنون بخوانید

او خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین گزارش ارزیابی کابینه فعلی به صورت خصوصی در اختیار آقای روحانی قرار گرفت و بر لزوم تاثیر این ارزیابی در انتخاب یا عدم انتخاب وزرا تاکید شد و آقای روحانی نیز در سخنانی بر این مسئله پافشاری کرده و به اهمیت نظرخواهی از گروه‌ها و جریان‌های همراه و همسو اشاره کردند.

اعلام شاخص‌های مدنظر فراکسیون امید برای انتخاب وزراء/ تاکید بر حضور زنان و جوانان در کابینه

پارسایی اعلام کرد: همچنین شاخص‌های مدنظر فراکسیون امید بر اساس شرایط سیاسی و اقتصادی کشور درمورد انتخاب وزرای جدید ارائه شد و علاوه بر آن با تاکید بر اهمیت حقوق شهروندی، به لزوم تشکیل کابینه دوازدهم بر پایه نگاه و رویکردی فراجنسیتی، فراقومیتی و فرامذهبی اشاره شد و تاکید کردیم که لازم است این کابینه با حضور زنان و جوانان به عنوان بخش مهمی از جامعه تشکیل شود.

درخواست برای تشکیل سازمان حقوق شهروندی

سخنگوی فراکسیون امید مجلس همچنین به درخواست این فراکسیون مبنی بر تشکیل سازمان حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: همچنین بر لزوم تدوام انسجام ایجاد شده در ۲۹ اردیبهشت ماه تاکید شد؛ چرا که به هر حال شاهد هستیم برخی خواسته یا ناخواسته سعی در ایجاد اختلال در این انسجام دارند.

پارسایی همچنین در تشریح سخنان رییس جمهوری در این جلسه گفت: آقای روحانی اعتقاد دارند این انتخابات، یک انتخاب رقابتی بود و مردم میان دو نوع رویکرد و نگاه سیاسی، یکی را انتخاب کردند و کسی نمی‌تواند منکر این مسئله باشد.

تاکید رییس جمهور بر توجه به نظرات گروه‌های همسو در چینش کابینه

او گفت: آقای روحانی همچنین بر لزوم توجه به مطالبات جامعه تاکید کرده و گفتند که از مشورت و همفکری با گروه‌ها و افراد همفکر و همسو استقبال می‌کند و این نظرات را در چینش کابینه دخیل خواهد کرد.

اصولگرایان اصلا ارزشی عمل نمی‌کنند
هم اکنون بخوانید

سخنگوی فراکسیون امید همچنین یادآور شد: رییس‌جمهور بر اهمیت همراهی و همکاری مجلس و دولت نیز تاکید کرده و در این راستا به برخی پیچیدگی‌ها و چالش‌های پیش رو در انتخاب کابینه اشاره کردند.

کابینه دوازدهم در راستای انتظارات جامعه دچار تغییر و تحول خواهد شد

عضو کمیته تعامل فراکسیون امید درمورد تشکیل کابینه خاطرنشان کرد: آقای روحانی تاکید ویژه داشتند که کابینه در سطح قابل قبولی در راستای انتظارات جامعه دچار تغییر و تحول خواهد شد.

او گفت: آقای روحانی به دنبال انتخاب وزرایی توانمند هستند که هم از توانایی لازم برخوردار باشند و هم جوابگوی انتظارات و مطالبات ۲۴ میلیون رای گفتمانی باشند و درعین حال به گونه‌ای انتخاب شود که در جریان اعطای رای اعتماد در صحن به مشکل برنخورند.

سخنگوی فراکسیون امید با تاکید بر مثبت بودن جلسه امروز یادآور شد: به نظر می‌رسد شاهد تغییرات قابل قبولی در کابینه خواهیم بود.

پارسایی در پایان و در پاسخ به این سوال که باتوجه به طرح مطالبه رفع حصر و گشایش در فضای سیاسی در جریان انتخابات ازسوی شهروندان، صحبتی در این خصوص مطرح شده یا خیر، گفت: این موضوع هم ازجمله مسائلی بود که در جلسه مطرح شد و دوستان این مطالبه را عنوان کردند که این مشکل حل شود تا احیانا کشور و نظام دچار مشکل نشوند.

 

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا