اظهارات ضد ایرانی ترامپ درفرانسه

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی علیه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش گفت: ما با حکومت‌های سرکش همچون ایران، سوریه و کره شمالی روبرو هستیم.

به گزارش اعتماد نو، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس گفت: مذاکرات خوبی با ماکرون درباره مبارزه با تروریسم داشتم. ما با حکومت‌های سرکش مثل کره شمالی، ایران و سوریه روبرو هستیم.

وی مدعی شد: کره شمالی، ایران و سوریه دولت‌هایی سرکش هستند. ما با تهدیدهای جدیدی از سوی این حکومت‌ها مواجهیم. وضعیت جهان به سمتی رفته است که گروه‌های تروریستی از حمایت برخی دولت‌ها و کشورها برخوردار هستند.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود گفت: از زمانی که روی کار آمده‌ام، تلاش کرده‌ام در دیدار با رهبران دیگر کشورها، هرگونه کمک و منابع مالی تروریست‌ها را قطع کنم. ما باید این کار را دنبال کنیم.

به نظر می‌آید رئیس جمهور ترامپ به سفر دو ماه پیش خود به عربستان اشاره دارد که در آن از رهبران کشورهای اسلامی خواست تا مانع از هرگونه کمک به گروه‌های تروریستی شوند.

امانوئل ماکرون نیز در این کنفرانس خبری به مذاکرات با همتای آمریکایی اشاره کرد و گفت: بخشی از مذاکرات ما به عراق و سوریه بعد جنگ مربوط است. باید چاره‌ای برای آینده این کشورها بعد از شکست تروریست‌ها داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا می خواهد در فرانسه نشان دهد که دولت وی در تعامل با متحدان سنتی واشنگتن باقی خواهد ماند.

 

منبع:ایسنا

رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم بیشتر به روابط دوجانبه پرداخته است/ حل مشکل ایران و آژانس نیازمند زمان و راه‌حل است/ رئیسی سخنرانی کلاسیکی ارائه کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا