اسرائیل در معرض از دست دادن حق رأی در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش اعتماد نو ، کاهش دوباره کمک‌های مالی رژیم صهیونیستی به سازمان ملل، این رژیم را در معرض از دست حق رای در مجمع عمومی قرار داده است.

رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۶ تیر ماه، برای چهارمین بار در ۶ ماه اخیر، هزینه پرداختی به سازمان ملل را به میزان ۱ میلیون دلار کاهش داد.

به نوشته وبگاه «جروزالم پست» اگر اسرائیل ۱۰٫۷ میلیون دلار هزینه‌ای را که باید به سازمان ملل بدهد، برای مدت ۲ سال پرداخت نکند، حق رأی در مجمع عمومی را از دست می‌دهد.

«امانوئل نشهون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توضیح کاهش مکرر پرداختی‌ها، به جروزالم پست گفت: «دلیلی ندارد اسرائیل به سازمانی کمک کند که ارگان‌هایش برای رد تاریخ یهودیان و صدمه زدن به دولت یهودی، بصورت خستگی ناپذیر کار می‌کند».

نشهون اما به سوال درباره عواقب این مسئله، آنهم زمانی که رژیم صهیونیستی بشدت درپی کسب کرسی در شورای امنیت سازمان ملل است، پاسخ نداد.

رژیم صهیونیستی طی دو سال اخیر، میزان ۱۰ میلیون دلار از پرداختی‌هایش به سازمان ملل را به بهانه‌های مختلف و برای نشان دادن اعتراض به برخی قطعنامه‌های ضد اسرائیلی کاهش داد. اما آنها مدعی هستند هزینه سال ۲۰۱۶ را بصورت کامل پرداخت کرده‌اند.

از ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل، فقط دولت لیبی بخاطر مشکلات مالی حق رای در مجمع عمومی ندارد.

 

منبع:آنا

ترکیه: ۲۱ پایگاه ارتش سوریه را در پاسخ به کشته شدن یک سرباز منهدم کردیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا