آیا مرد شیطان‌صفت قاتل سریالی است؟

به گزارش اعتماد نو،  مراسم تشییع و خاکسپاری آتنا دختر ۷ ساله پارس‌آبادی با حضور قشرها مختلف مردم در پارس‌آباد مغان برگزار شد. این در حالی است که قاتل بی رحم دختر کوچولو به دومین قتل خود در سال ۹۵ نیز اعتراف کرده و تحقیقات دربارهٔ سومین قتل نیز ادامه دارد. ماجرای قتل سوم به کشف جسد سوخته زن ۳۰ ساله در خرداد سال ۹۳ بر می‌گردد که تاکنون هیچ سرنخی دربارهٔ علت قتل وی به دست نیامده بود.

یک ماجرای وحشتناک

ماجرای گم شدن یک باره دختر بچه ۷ ساله‌ای که در مسیر محل کار پدرش تا خانه در پارس‌آباد به طرز مرموزی ناپدی شده بود. خیلی زود در فضای مجازی پخش شد. ظهر یکشنبه ۲۸ خرداد آتنا اصلانی، زمانی که قصد داشت از پیش پدر دستفروش خود در یکی از خیابان‌های پارس‌آباد به خانه برگردد به طرز مرموزی ناپدید شد. خبر گم شدن آتنا -به لطف شبکه‌های اجتماعی موبایلی- خیلی سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت در شهر پیچید و تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه اعم از پلیس آگاهی، هلال احمر و… پای کار آمدند.

کارآگاهان دایره جنایی پارس‌آباد در اولین قدم دوربین‌های مداربسته شهری محل و مسیری که دختر ۷ ساله از آن عبور می‌کرد را در دست بررسی قرار دادند. اما به خاطر سد معبر در خیابان محل گم شدن آتنا موفق به یافتن سرنخی نشدند. هر چه بیشتر از گم شدن آتنا می‌گذشت، اهالی شهر نیز نگران‌تر می‌شدند. در سطح فضای مجازی مردم منطقه از پست‌های اینستاگرامی و هشتگ‌های تلگرامی‌و … به خانواده دختر ۷ ساله امیدواری می‌دادند تا امیدشان را برای پیدا کردن فرزندشان از دست ندهند. تلاش اکیپ‌های هلال احمر نیز به صورت همه‌جانبه و با کمک سگ‌های امداد و نجات ادامه داشت و حتی عملیات جستجو به خارج از شهر نیز کشیده شد اما نیروهای امداد و نجات نیز نتوانستند تا اثری از آتنای هفت ساله پیدا کنند.

در همان زمان بود که ماجرای خودکشی مردی جوان در پارس آباد روی خط خبرگزاری‌ها قرار گرفت. بلافاصله بازار شایعه‌سازها داغ شد. شایعات خبر می‌داد که قاتل آتنا خودکشی کرده است. این خبر در همان دقایق اولیه از سوی فرماندار پارس‌آباد تکذیب شد. سرانجام برادر قاتل به دلیل مظنون بودن به برادرش به خانه وی رفت تا شاید سرنخی پیدا کند، زمانی که وارد پارکینگ شد با صحنه هولناکی روبه رو شد. با بدست آمدن این سرنخ‌ها متهم که چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشت لب به اعتراف گشود و به قتل آتنا اعتراف کرد.

اعتراف وحشتناک مرد رنگرز

اسماعیل ۴۲ ساله، که در همان محله‌ای که پدر آتنا دستفروشی می‌کرد یک کارگاه رنگرزی داشت و صاحب دو فرزند نیز بود. او که در محل بدنام بود و به نزول‌خواری نیز مشهور بود در روز حادثه هنگامی که آتنا از محل کار پدر خود به خانه بازمی‌گشت ربوده و در اسارتگاهش دختر ۷ ساله را پس از آزار و اذیت به قتل رسانده است. عصر یک شنبه گذشته جسد آتنا در پارکینگ خانه مرد شیطانی ۴۲ ساله و در داخل یک دیگ بسیار بزرگ در حالی کشف شد که مدت زیادی از زمان مرگ او می‌گذشت که همه اینها با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد.

چرا قاتل آتنا در پرونده قبلی تبرئه شده بود؟
هم اکنون بخوانید

۱۶ روز از قتل وحشتناک دخترک می‌گذشت؛ با احتساب اولین گزارش مفقودی آتنا این طور نتیجه‌گیری کرد که متهم احتمالا در طول مدت ۴ روز دخترک ۷ ساله را در مخفیگاهش شکنجه و مورد آزار و اذیت قرار داده است. محل کشف جسد نشان می‌داد که متهم بعد از مطمئن شدن از مرگ دختر بچه قصد سر به نیست کردن جسد را داشته تا رازش فاش نشود.

با بدست آمدن این سرنخ‌ها پرونده این جنایت وارد مرحله جدیدی شد. هنگامی که خبر این جنایت هولناک در پارس‌آباد پیچید، احساسات مردم شهر را به شدت جریحه دار کرد و مردم در واکنش به این جنایت به خیابان مقابل محل کار و منزل قاتل آمدند و خواهان اشد مجازات برای قاتل آتنای ۷ ساله شدند.

رسیدگی ویژه به پرونده

پرونده آتنا اصلانی یک ابر پرونده محسوب می‌شود که در کنار این پرونده تعداد پرونده‌ای هم مفتوح و به جریان افتاد. سید عبدالله طباطبایی دادستان پارس‌آباد در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده قتل آتنا گفت: جسد این کودک در پارکینگ خانه قاتل که در یک بشکه پلاستیکی جاسازی شده بود کشف شد. وی با بیان اینکه جسد کشف شده در پارکینگ قاتل، توسط همسر و برادر قاتل به کلانتری گزارش شده بود در کنار این پرونده تعداد پرونده‌ای هم مفتوح و به جریان افتاد.

دادستان شهرستان پارس‌آباد گفت: استراتژی که دادسرای شهرستان اتخاذ کرد به این نتیجه رسید که این پرونده بصورت سری رو به جلو حرکت کند و ضمن اینکه پرونده آتنا در این دادسرا در جریان بود به این نتیجه رسیدیم در کنار پرونده آتنا که پرونده اصلی ما بود، همزمان پرونده‌های مرتبط دیگری با این پرونده نیز بررسی و رمزگشایی شود.

طباطبایی افزود: همان اوایل افتادن این اتفاق، توسط بازپرس اکبری به این نتیجه رسیدیم که پرونده آتنا می‌تواند برای ما سرنخ‌هایی از پرونده‌های قبلی که در گذشته رخ داده و سربه‌مهر مانده را حل کند. حس ششم قضایی ما در این پرونده ما را با این مواجه کرد که ما با قتل سریالی مواجه هستیم و اگر برخی مواقع اطلاع‌رسانی نشده یا اطلاع‌رسانی به موقع انجام نشده و بصورت ناقص بوده از این حیث بود.

وی گفت: به شدت و بدون فوت وقت روی پرونده آتنا و دنبال پرونده‌های مرتبط با این پرونده هستیم که در این زمینه سرنخ‌هایی به دست آمده و اقداماتی انجام شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

دادستان پارس‌آباد افزود: با اظهارات متهم مشخص شد که جسدی که ۲ سال پیش در کنار روستای مجیدآباد پیدا شده بود نیز توسط این شخص به قتل رسیده بوده است که در طی بازجویی‌های انجام یافته به این جرم نیز اعتراف کرد و این موارد احتمال این که ارتکاب جرم این شخص باز هم وجود داشته باشد را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه این پرونده قتل نیز به مانند سایر پرونده‌های قتل یک پرونده عادی است که هر روزه در نقاط مختلف کشور و دنیا اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: آنچه که بیش از همه سبب حساسیت این پرونده می‌شود، سن و سال و جنسیت مقتول و عقبه گرم مردمی است. هیچ پرونده‌ای از پزشک قانونی مبنی بر تأیید اختلالات روانی قاتل برایمان ارسال نشده است. ما با یک قاتل حرفه‌ای روبرو هستیم که در گذشته هم چندین پرونده بر علیه وی تشکیل و بازداشت شده اما بنا به نبود دلایل کافی، این متهم آزاد شده بود. البته قاتل انگیزه خود را از این قتل انگیزه مالی عنوان کرده است.

تشریح پرونده قتل «آتنا اصلانی» توسط محسنی‌اژه‌ای
هم اکنون بخوانید

تأیید آزار و اذیت آتنا

دادستان اردبیل نیز دربارهٔ پرونده قتل آتنا گفت: جسد آتنا دختر هفت ساله پارس‌آبادی سالم و دست نخورده بود و قاتل با خفه کردن این دختر را به قتل رسانده است. نتیجه گزارش پزشکی قانونی آثار آزار و اذیت بر بدن آتنا را تأیید کرده است اما تکه‌تکه شدن جسد او واقعیت ندارد و فقط برای جریحه دار کردن اذهان عمومی مطرح شده است.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با اشاره به این که طی بررسی‌های انجام یافته مشخص شد که قاتل ۴۲ ساله متأهل و دارای فرزند و سابقه‌دار است، گفت: این اطمینان به خانواده مقتول و اهالی شهرستان پارس‌آباد داده می‌شود که این پرونده در سریع‌ترین زمان رسیدگی خواهد شد.

ماجرای جسد سوخته زن ۳۰ ساله

یکی از پرونده‌هایی که احتمال می‌رود ردپای شیطان پارس‌آباد در آن وجود داشته باشد به سومین روز خردادماه سال ۹۳ بر می گردد. جسد سوخته یک زن در محله شهرک فجر پارس‌آباد در نزدیکی مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) کشف شد. به دنبال این موضوع مأموران آگاهی پارس‌آباد بلافاصله سرصحنه حضور یافتند و در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد این جسد بدون سر و کاملاً سوخته است.

با کشف این جسد، مأموران آگاهی پارس‌آباد، تشخیص هویت این جنازه و نیز شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان این جنایت هولناک را در دستور کار قرار دادند. به منظور بررسی‌های بعدی، این جسد سوخته و بدون سر، با هماهنگی و دستور مقام قضائی تحویل پزشکی قانونی منطقه شد.

رحیم گلزاده، دادستان وقت پارس‌آباد، با بیان این‌که سوختگی کامل جسد، کار تحقیقات و کشف راز این جنایت هولناک را با مشکل مواجه کرده، اعلام کرده بود: معاینات پزشکی قانونی نشان می‌دهد این جسد مربوط به زن ۳۰ ساله با ۱۶۰سانتی‌متر قد است.

این جنازه در حالی که حدود یک هفته قبل در داخل گونی در شهرک فجر رها شده بود، بعد از مرگ سوخته است.

تحقیقات و گزارش نیروی انتظامی حاکیست، این جنازه توسط تعدادی از بچه‌های محله یاد شده و بدون آن‌که آنان از وجود جسد در داخل گونی مطلع باشند هنگام آتش زدن خس و خاشاک و علف‌های خشک، سوزانده شده است. او، با اعلام این‌که تشخیص هویت این جسد و شناسایی عامل و یا عاملان این جنایت در دستور کار عوامل آگاهی و تشخیص هویت و پزشکی قانونی قرار دارد، گفت: به لحاظ این‌که در این شهرستان مفقودی اعلام نشده و شکایتی نیز در این خصوص وجود ندارد احتمال این‌که جنازه متعلق به فرد غیربومی باشد بسیار محتمل است.

حالا با اعتراف قاتل آتنا به دومین قتل بازجویی‌ها از او برای ارتباطش با قتل سوم نیز ادامه دارد.

 

 

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =

دکمه بازگشت به بالا