ورود ترامپ و پوتین در میان تدابیر شدید امنیتی به هامبورگ

به گزارش اعتماد نو ،  نشست دو روزه رهبران ۲۰ کشور صنعتی دنیا معروف به جی ۲۰، امروز- جمعه- در هامبورگ آلمان آغاز شد.

در این نشست رهبران مختلفی از جمله «دونالد ترامپ»، «ولادیمیر پوتین» و «امانوئل ماکرون»، روسای‌جمهوری آمریکا، روسیه و فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان حضور دارند. در آغاز این نشست دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین برای نخستین بار از زمان ریاست‌جمهوری ترامپ با یکدیگر رودرو شدند.

ملاقات سران آمریکا و روسیه به ویژه پس از انتقاد اخیر ترامپ از به اقدامات و مواضع روسیه اهمیت پیدا کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا، که روز گذشته به لهستان سفر کرده بود در یک انتقاد کم سابقه از روسیه گفت که آمریکا «به منظور مقابله با اقدامات و رفتار بی‌ثبات ساز روسیه با متحدان خود از جمله همسایگان روسیه همکاری می‌کند.»

از طرفی دیگر تحقیقات در رابطه با اتهام تماس‌های گذشته اطرافیان دونالد ترامپ، از جمله «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با روسیه و جنجالی که بر سر اخراج ناگهانی «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) برپا شده، بر حساسیت ملاقات این دو مقام ارشد می‌افزاید.

گفته می‌شود بحران سوریه، داعش، اوکراین، سایر مسائل خاورمیانه، تحریم‌های غرب علیه روسیه و رابطه پیمان ناتو با آن کشور از جمله موضوعاتی است که در دستور مذاکرات دو رهبر قرار دارد.

نشست جی ۲۰ در حالی آغاز شده است که درگیری های پلیس آلمان با معترضان به این نشست در نقاط مختلف شهر هامبورگ ادامه دارد. خبرگزاری آلمان گزارش داده است که پلیس شهر هامبورگ باوجود به کارگیری نیروهای کمکی بار دیگر درخواست نیروی بیشتر کرده است.

مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی به تعویق افتاد
هم اکنون بخوانید

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا