پاسخ «سنا» را می‌دهیم

به گزارش اعتماد نو ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه روز قدس در تهران، طی سخنانی اظهار داشت:شما بار دیگر در روز قدس به ندای امام لبیک گفتید و صحنه زیبای غیرت دینی را به رخ جهانیان کشیدید.

وی افزود: در قرن‌های اخیر پدیده ای شوم تر از ایجاد اسرائیل نداریم که هم ایجادش و هم در شکل دهی آن جنایات زیادی رخ داده که در تاریخ نظیر ندارد. تأسیس رژیم صهیونیستی نقطه آغاز ماجراجویی‌هایی در منطقه غرب آسیا شده است و امروز هم دست آنها در حمایت از تروریست آشکار است.

رئیس مجلس ادامه داد: آنها دین یهود را دستاویزی برای خود قرار داده‌اند درصورتی که یهودیانی که در ایران زندگی می کنند و بسیاری از یهودی‌های سراسر جهان با صهیونیست‌ها مخالف هستند.

لاریجانی با اشاره به بیانات حضرت اما درباره اسرائیل خاطرنشان کرد: اینکه حضرت امام گفتند اسرائیل را ریشه کن کنید از‌آن جهت بود که استعمارگران می‌خواهند بدین وسیله مسلمانان را با یکدیگر درگیر کنند.

وی تصریح کرد: صهیونیسم در ابتدا تحت عنوان جنبشی که می‌خواهد یهودیان را به فلسطین بازگرداند تشکیل شد و پس از اولین کنگره صهیونیست ها و صدور اعلامیه بالفور عملاً به یک جنبش سازمان یافته بدل شد. آنها در ابتدا اعلام کردند که یهود قوم برتر است و برای این کار تورات را دستاویز خود قرار دادند. پس از آن یهودیان سایر نقاط دنیا را به مهاجرت به فلسطین تشویق کرده و آن را ملاک ایمان دانستند. سپس برای ایجاد ارتش دفاعی گروه های ترور و کشتار جمعی شکل دادند تا فلسطینیان را وحشت زده و وادار به فرار کنند. نبوغ یهودیان و توانایی آنها برای اداره جهان هم یکی دیگر از دستاویزهای صهیونیست‌ها بود.

رئیس مجلس افزود: تمامی آمارها نشان می‌دهد جمعیت یهودیان ۱۲تا ۱۵ میلیون نفر هست و در عین حال آنها ادعا می کنند باید تمام مراکز تصمیم گیری دنیا را تحت سیطره خود قرار دهن. آنها در ابتدا مرز جغرافیایی اسرائیل را از نیل تا فرات می‌دانستند.

نفت در برابر حق‌السکوت اعدام‌های عربستان/ ریاض زیر بار درخواست افزایش تولید می‌رود؟
هم اکنون بخوانید

لاریجانی با بیان اینکه انگلیس یکی از مسببان اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی است، گفت: با تأسیس چنین حکومتی زمینه سرگرم ساختن ملل مسلمان و چپاول آنها رقم خورد ابتدا کشور اوگاندا برای مهاجران یهودیان مطرح شد اما پس از آن فلسطین را جایگزین کردند زیرا به گفته خودشان خاطرات تاریخی آنها در‌آنجا زنده می‌شود. اما فلسطین قدمت چند هزار ساله قبل از میلاد مسیح دارد و خواستگاه پیامبران الهی و ادیان مختلف است و دوره آرامش آنجا از زمانی آغاز شد که به دست مسلمانان فتح شد.

وی با بیان اینکه قدس قبله نخستین مسلمانان است، عنوان کرد: حتی پس از تحول قبله مسلمین به مکه باز هم آنجا برای مسلمانان محترم است زیرا قدس محل معراج پیامبر است. همچنین دفع ظلم به یک ملت مسئولیت پذیری مسلمانان را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام تلاش غرب این بود که به مسلمانان القا کند که در چهارچوب طرحهای سازش اسرائیل را به رسمیت بشناسند، اظهار داشت: از این رو آزمون بزرگی در پیش روی مسلمانان است. هدف  حضرت امام از بیانات مکرر علیه اسرائیل افشاگری علیه این رژیم غاصب بود تا ملتهای مسلمان از هدف خود غفلت نکنند.

لاریجانی با اشاره به حمایت های رژیم صهیونیستی از تروریست تصریح کرد: حمایت از فلسطین وجه دیگری هم دارد و آن این است که اسرائیل مادر تروریست است و ما جریانی پلیدتر از آنکه باعث آواره شدن چندین میلیون فلسطینی و کشته شدن چندین هزار لبنانی و فلسطینی شده باشد نداریم. اسرائیل بدخیم ترین تروریست در طول تاریخ است و از آغاز سرپرستی انگلیس بر فلسطین ایجاد سازمان‌های تروریستی در آنجا آغاز شد و داعش از نسخه تروریسم صهیونیستی کپی برداری می‌کند.

منطقه خلیج فارس در آستانه دو فاجعه است
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: تروریسم اسرائیل در مرزهای بیرونی هم نمود دارد و شهدای هسته‌ای ما نمونه ای از آن هستند.

رئیس مجلس با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی عنوان کرد: آمریکا هیچ گاه بحث حقوق بشر را در مورد رژیم صهیونیستی مطرح نکرد و حتی می‌گوید امنیت اسرائیل امنیت آمریکا است.

لاریجانی افزود: این درحالی است که آمریکایی‌ها ملت ما را که از پس از انقلاب همواره در حال مبارزه با تروریست بوده است را به حمایت از تروریست متهم کرده و حتی گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف می‌کند وحتی امروز از جبهه النصره در سوریه حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: سعودی‌ها بارها آمریکا را تشویق به حمله به ایران کرده‌اند این یک فضاحت برای آمریکاست که آنها در تبلیغات انتخاباتی‌شان بارها رژیم سعودی را حامی تروریست دانسته ولی امروز از این رژیم قبیله‌ای حمایت می‌کنند و این روزها شاهد بودیم که خیلی دموکراتیک در این کشور قدرت را تغییر دادند.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها مثل دزدان سرگردنه دنبال چپاول ملت‌های مسلمان هستند و بی پرواترین دولت‌ها دولت آمریکاست که از دولتهای قبیله‌ای حمایت می‌کند. روشن است که این وضع دوام ندارد و اگر ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم با یک استراتژی عمیق در جهت تأمین امنیت خود و ریشه کنی تروریسم این کار را انجام می‌دهیم.

لاریجانی با اشاره به اقدام موشکی سپاه در هدف قرار دادن مواضع تروریست ها گفت: ما در داخل و خارج از کشور تروریست ها را دنبال می‌کنیم و عملیات موشکی سپاه تنها گوشه‌ای از این فعالیت‌هاست همچنین ما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا را علیه ملت ایران می‌دهیم. ملت ما ملتی باهوش و باصلابت است و در پیگیری اهداف انقلاب جدی است.

 

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا