دهقانی: چهره واقعی آمریکا به وسیله ترامپ نشان داده شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید تسلیحاتی آمریکا علیه ایران، گفت: ما معتقدیم چهره واقعی آمریکا به وسیله ترامپ نشان داده شده و این فرصتی برای جمهوری اسلامی است که برای عهدشکنی آمریکا شاهد مثال بیاورد.

به گزارش اعتماد نو، کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضع آمریکا در قبال ایران در طول تاریخ روابط دو کشور قبل و بعد از انقلاب موضع خصمانه‌ای بوده و اساس آن بر بی‌اعتمادی گذاشته شده که آمریکا آغازکننده آن بوده است. آنها دولت مردمی مصدق را سرنگون کردند، ‌در انقلاب اسلامی قصد دخالت داشتند، از منافقین حمایت کردند و به وسیله عناصرشان در منطقه در جنگ صدام را مورد حمایت قرار دادند؛ لذا کارنامه آنها پر از خصومت علیه مردم ایران است.

وی افزود: بی‌جهت نیست که مردم ایران هنوز هم مرگ بر آمریکا می‌گویند. این به خاطر اقدامات آمریکا علیه منافع ملی و هویت ملی ماست که همچنان انجام می‌شود. بعد از توافق برجام هم انتظار بود آنها رویه قبل خود را فراموش کنند اما دولت جدید آمریکا خلاف قوانین بین‌الملل، قوانین داخلی و عرف بین‌الملل عمل می‌کند و توافقات خود را هم زیر پا گذاشته است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ادامه داد: آقای ترامپ در روزهای اول ریاست جمهوری خود برای شهروندان هفت کشور از جمله ایران ممنوعیت در نظر گرفت که خلاف مقررات داخلی آمریکا بود. در عرصه بین‌الملل هم از توافقنامه پاریس که دولت قبل به آن پیوسته بود خارج شد. نمونه دیگر بدعهدی آمریکا هم توافقنامه برجام به عنوان یک توافقنامه چندجانبه است که حالا آنها خلاف آن عمل می‌کنند.

نمی‌توانیم دیوانه‌هایی را در دنیا داشته باشیم که به هر سمتی که بخواهند موشک شلیک کنند
هم اکنون بخوانید

دهقانی با بیان اینکه شرکای سنتی آمریکا متوجه بدعهدی این کشور در عرصه بین‌الملل شده‌اند، اضافه کرد: امروز دیگر ایران به عنوان عامل بی‌ثبات‌کننده جهان در افکار عمومی شناخته نمی‌شود بلکه چنین تلقی در مورد آمریکا وجود دارد. ما معتقدیم چهره واقعی آمریکا به وسیله ترامپ نشان داده شده و این فرصتی برای جمهوری اسلامی است که برای عهدشکنی آمریکا شاهد مثال بیاورد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای قانون ۲۱ مهر ۹۴ در خصوص اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام و پی‌نوشت رهبری در خصوص اجرای برجام، دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری باید اقدامات لازم را در مقابل مصوبه اخیر سنا انجام دهند. در همین راستا طرح مقابله با تحریم‌ها در کمیسیون امنیت مجلس در حال بررسی است و ان‌شاءالله به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا