شهردار تهران سابقه طولانی در تهمت زدن دارند

به گزارش اعتماد نو ، اسماعیل گرامی مقدم» عضو حزب اعتماد ملیدرباره اتهامات قالیباف به لیست شورای شهر گفت: قالیباف اتهام بزرگ و ثابت نشدنی به منتخبان شورای شهر تهران زده است. او باید ثابت کند بر اساس کدام پرونده متوجه شده اند، برخی برای حضور در شورای شهر پول پرداخت کرده اند.

او تصریح کرد: من همه این اتهامات را رد می کنم. چرا که به عنوان عضو شورای عالی سیاست گذاری ناظر همه روند گزینش ۲۱ نفر تهران بودم و آن را یک روند کارشناسی و قابل دفاع می دانم.

گرامی مقدم با بیان اینکه مسیر حرکت دموکراتیک بوده است، ادامه داد: این گزینش با کمترین خطای ممکن صورت گرفته است. در ابتدای ثبت نام انتخابات شورای شهر قریب به ۷۰۰ نفر در فراخوان شرکت کردند.  آنها صرفا کسانی بودند که گرایش به تفکر اصلاح طلبی داشتند.

او افزود: شورای عالی سیاست گذاری مسئولیت رساندن ۷۰۰ نفر به ۲۱ نفر را به عهده گرفت و ۲ سطح کارشناسی برای این مسأله تعریف کرد.

او گفت: برای مطالعه و بررسی این ۷۰۰ نفر پس از ۳ هفته کار مستمر شبانه روزی و  با بررسی اسناد و مدارکشان، ۱۵۰ نفر از میان آنها که شایستگی حضور در لیست اصلاح طلبان را داشتند، انتخاب و گزینش شدند. پس از آن جلسه ای با حضور هیأت رییسه مجلس و کمیته ۷ نفره برگزار شد و این ۱۵۰ نفر دعوت شدند. سپس آن ها در ۹ تخصص مربوط به شهرداری و مدیریت شهری تقسیم بندی شدند.

گرامی تاکید کرد: به این افراد اعلام شد که برای حضور در لیست خودشان تصمیم بگیرند اما با توجه به صحبت هایی که این افراد داشتند، همگی مسئولیت گزینش را برعهده هیأت رییسه و کمیته ۷ نفره گذاشتند.

نشست هم‌افزایی معاونان طرح و برنامه و بودجه ارتش با معاونت طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح
هم اکنون بخوانید

او ادامه داد: کمیته ۷ نفره پس از مطالعات عمیقی که روی پرونده ها انجام داد. در انتخاب اعضا علاوه بر اینکه باید تخصص ها رعایت می شد به مصوبه و آیین نامه شورای عالی سیاست گذاری عمل کرد. در آیین نامه انتخاباتی این شورا ۱۰ درصد سهمیه برای بانوان در نظر گرفته شد و ۳۰ درصد برای جوانان که عملا ۴۰ درصد شورای شهر را در اختیار آنها قرار می داد.

به گفته گرامی با وجود سهمیه بندی زنان و جوانان تعدادی از کسانی که تجربه اجرایی بالایی داشتند از ورود به شورای شهر باز می ماندند. در معیار هایی که شورای عالی تعیین کرده بود تخصص هایی از جمله تحصیلات، سوابق روزنامه نگاری و سوابق سیاسی در نظر گرفته شد و با لحاظ کردن همه این موارد لیستی ۴۲ نفره به انتخاب هیات ۷ نفره به هیات رییسه گزارش شد.

او تاکید کرد: روند انتخاب افراد سالم و بدون لحاظ کردن نظرات شخصی بوده است. من شهادت می دهم، آقایان عارف و موسوی لاری بدون مداخله در روند صرفا بر عملکرد کمیته ۱۴ نفره و کمیته ۷ نفره نظارت داشتند.

گرامی در خصوص شایعات پیرامون لیست امید گفت: هیچگونه تخلفی در انتخاب افراد صورت نگرفته  و صرفا بحث های تخصص است. مباحثی که آقای قالیباف مطرح کردند پوچ و واهی است و هیچ سندی برای اثبات آن وجود ندارد. من سخنان آقای قالیباف را اتهام زنی و تهمت می دانم به هر حال ایشان پیشینه طولانی در اتهام زنی دارند.

او گفت: قالیباف در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری هم خلاف گویی های زیادی داشت. به نظرم دوستان اصولگرای ما به جای تهمت زدن، بهتر است برای آینده پاسخگوی مطالبات مردم باشند تا رای جذب کنند.

فلاحیان به جمع داوطلبان انتخابات خبرگان در تهران پیوست
هم اکنون بخوانید

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در توضیح  معیار های انتخاب ۴۲ نفر گفت: این ۴۲ نفر که انتخاب شدند همگی افراد شایسته ای بودند حتی ۱۵۰ نفری هم که از بین آن ها ۴۲ نفر انتخاب شدند، بسیار شایسته بودند.

 او ادامه داد:  اگر انتقادی وارد باشد به لیست نیست، بلکه به چگونگی واگذاری دو سهیه است که باید در شورای عالی سیاست گذاری مورد بررسی قرار گیرد. آنچه مسلم است، تیم کارشناسی براساس مصوبات عمل کرد. وقتی ما ۶ جوان را وارد شورای شهر می کنیم قاعدتا افراد باسابقه نمی توانند وارد شوند گرچه در خصوص لیست هر رفتاری می کردیم یعنی اگر به جای این ۲۱ نفر شورای سیاست گذاری به ۲۱ نفر دیگر رای می دادیم، باز هم افراد زیادی پشت لیست می ماندند.

 گرامی با اشاره به اولویت های شورای شهر گفت: سامان دادن به مسایل مالی در شورای شهر و پس از آن حل و فصل آلودگی هوا که به سلامت روحی و جسمی مردم وابسته است، مهمترین مسائل پیش روی شورای شهر است.

او در پایان گفت: باید روشن شود آیا تخلفاتی در گذشته در شهرداری انجام شده است یا نه. همچنین این شورا و شهردار جدید به مردم گزارش دهند، شهرداری تهران را با چه ویژگی و چه میزان بدهکاری تحویل گرفته اند.

منبع:اعتماد نو به نقل از برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا