صداوسیما فهمید که فضای مجازی یک رقیب بسیار جدی است

به گزارش اعتماد نو ،  محمود واعظی وزیر ارتباطات که چندی پیش سفرهای استانی خود را به دلیل شائبه تبلیغات انتخاباتی متوقف کرده بود، پنجشنبه در نود و سومین سفر خود به استان خوزستان و شهرهای خرمشهر، آبادان و اهواز رفت و تعدادی از طرح های ارتباطات و فناوری اطلاعات را در این شهرها افتتاح کرد.

یکی از اصلی ترین پروژه هایی که نماینده دولت تدبیر و امید در استان خوزستان افتتاح کرد، مرکز تبادل ترافیک اهواز و انتخاب استان خوزستان به عنوان پنجمین درگاه بین الملل اینترنت در کشور بود.

وزیر ارتباطات در این آیین با اشاره به اینکه فضای مجازی در انتخابات اخیر نقش بسیار مهمی داشت، گفت: در مقاله ای از یکی از روزنامه های فرانسه خواندم که نوشته بود در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، طرف مقابل دکتر روحانی همه چیز داشت درحالیکه روحانی فقط مردم و فضای مجازی را داشت به گونه ای که نقش فضای مجازی را به عنوان یکی از دو مولفه اصلی اشاره کرده بود.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه در جریان تبلیغات انتخابات اخیر صداوسیما احساس کرد که رقیب جدی به نام فضای مجازی  دارد، خاطر نشان کرد: دیگر نمی توان یک سویه با مردم صحبت کرد و دیگر هم نیازی نیست به رسانه های خارجی و ماهواره مراجعه کنیم راکه در بستر شبکه ملی اطلاعات هم اینک می توانند همه چیز را دریافت کنند.

واعظی فضای مجازی را علاوه بر آگاهی بخشی دارای خاصیت امنیت زایی دانست و گفت: در گذشته شاهد بودیم در بسیاری از شهرهای کشور وقتی انتخابات برگزار می شد، همراه بود با درگیری ها و زد و خوردها. درحالیکه چه در انتخابات مجلس سال ۹۴ و چه در انتخابات سال ۹۶، بصورت قابل توجهی امنیت در انتخابات برقرار بود و مردم به جای رو در رو حرف زدن از طریق فضای مجازی این کار را کردند.

حاضرم برای بیان مشکلات فضای مجازی به صحن علنی مجلس بیایم‌
هم اکنون بخوانید

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا