مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند

رییس‌جمهور گفت: مردم ایران جمعه یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه.

به گزارش اعتماد نو به نقل از سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی  دکتر حسن  روحانی – حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در سالن شهید رسول حسینی گفت: مردم غیور و فهیم استان سر سبز مازندران! مرزداران شمال ایران! شما در سال ۹۲ در ساری قیام بزرگی برپا کردید و با حضور در مسجد جامع همدان این پیام را دادید که می‌خواهید اعتدال و اصلاحات باید پیروز شود.

او ادامه داد: آن روز گفتید می‌خواهید راه آرامش و اعتدال انتخاب شود. امروز بحث انتخاب میان چند نفر مطرح نیست بلکه بحث دو نوع تفکر است. مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می‌کنند یا راه تعامل؟ مردم ایران یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه. مردم ایران یا شعار را انتخاب می‌کنند یا اعتماد نو به نقل از برنامه و عمل. مردم می‌خواهند یا به سال ۹۱ بگردند یا به پیش بروند.

روحانی گفت: مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند. قاضی حکم صادر می کند و حکمش را ابلاغ می‌کند. وکیل از مردم دفاع می کند. انتخاب با خودتان است.

رریس‌جمهور تاکید کرد: آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم. آیا راه دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل حل مشکل کردن؟ سازمان ملل و شورای امنیت و ملت ایران که همانند، پس چه چیزی عوض شده؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان. ملت ایران توانمند، قدرتمند و مقاوم است. اما کسانی هم باید باشند که قدرت ملت را در مجامع جهانی نقد کنند. با استدلال و حقوق و قانون سخن بگویند.

او با بیان اینکه جمعه روز انتخاب است، گفت: آیا می‌خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟ آیا می‌خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟ مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را با آرایشان اعلام خواهند کرد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: استان مازندران باید دروازه ارتباط ما با شمال و شرق و غرب جهان باشد. ما معتقدیم که راه ارتباط با جهان از شمال ایران بگذرد. ما در همه استان‌های شمالی راه ارتباط با جهان را گشایش خواهیم داد. مردم، انتخاب با شماست. آنچه در گذشته بود، بازار واردات برای دنیا بود. اگر می‌خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد به دیگران رای بدهید. اگر می‌خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید.

روحانی گفت: تراز تجاری ما در دو دولت قبلی ۳۰ میلیارد دلار منفی بود. الان دوسال است که تراز تجاری ما مثبت شده است. یعنی روز به روز صادرات بیشتر می‌شود. آیا می‌خواهیم واردکننده برای استان مازندران باشیم یا استان مازندران صادرکننده برای کشورهای شمالی دریای خزر باشد؟ آیا می‌خواهید راه ارتباط با جهان را ادامه دهیم یا راه‌ها را ببندیم؟

او یادآور شد: دولت یازدهم معتقد بود اتصال مردم ایران با مازندران سرسبز باید سهل و آسان شود. ارتباط مازندران با قلب کشور باید آسان‌تر شود. در جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه قدم‌های مناسبی را برداشتیم. راه فیروزکوه تا چندماه دیگر به اتمام می‌رسد، راه هراز تا دوسال دیگر و راه چالوس تا آخر دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

روحانی خطاب به منتقدان خود گفت: چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید و سیاه‌نمایی می‌کنید آیا وضعیت گندمکاران ما برتر شده است؟ آیا وضعیت شالی‌کاران ما نسبت به سال ۹۱ بدتر شده است؟ چرا دروغ می‌گویید.

او اضافه کرد: آیا می‌خواهید تحریم را دوباره برگردانید؟ اگر روحانی هم نباشد دیگر تحریم بر نمی‌گردد آیا می‌خواهید ایران وارد کننده باشد؟ مردم این اجازه را به شما نمی‌دهد.

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری قصور دولت  گذشته در برباد دادن پول ملت ایران و مصادره آن توسط آمریکا اظهار داشت: شما ۱۰ ماه فرصت داشتید تا پول ملت ایران را برگردانید چرا این کار نکردید آقای سخنگو بیا و پاسخگو باش؟

روحانی با بیان اینکه من توسط دیگر کاندیداها اعتماد نو به نقل از برنامه دیگری جز اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سال ۹۰ و ۹۱ ندیده‌ام، خاطرنشان کرد: شما اگر اعتماد نو به نقل از برنامه دیگری دارید بیاید و آن را بیان کنید چرا دروغ می‌گویید؟

او با بیان اینکه آیا فکر می‌کنید دولت حافظ دین مردم است، اشتباه می‌کنید، ابراز داشت: حافظ دین مردم خود مردم هستند شما نه قیم دین مردم هستید و نه مسئول دنیای مردم. مردم فهیم هستند و راهشان را انتخاب می کنند.

او با بیان اینکه مردم از وطن و دین شان دفاع می کنند بیان کرد: در روز عاشورا چه کسی به خیابان می‌آید؟ در روز تاسوعا یادتان هست برای برگزاری مسابقه فوتبال چه حرف‌هایی که نزدند اما دیدید که جوانان چه کردند آنها با توسل ائمه اطهار و دین پیروز شدند شما غصه دین مردم را نخورید.

رییس دولت یازدهم با اشاره به تلاش اقتدارگرایان برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: جوانان ایرانی شبکه‌های مجازی را پر از مطالب دینی و انقلابی کرده است .

روحانی اضافه کرد: ما می‌خواهیم ایران را با د ست خودمان بسازیم و این کار را خواهیم کرد.

او با بیان اینکه برخی‌ها به مردم دروغ می‌گویند که اگر این دولت ادامه یابد یارانه قطع می‌شود، تاکید کرد: بعد از این حرف می‌گویند چرا به برخی از مردم یارانه می‌دهید آخر ما چکار کنیم؟ ما می‌گوییم برای زندگی محرومان جامعه یارانه کافی نیست ما حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش داده‌ایم .

عدم اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات فدراسیون هاکی
هم اکنون بخوانید

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه ما شعار نمی‌دهیم بلکه عمل می‌کنیم، بیان کرد: ما می‌گوییم فقر مطلق باید تا پایان دولت دوازدهم تمام شود این را شعار نمی‌دهیم هم اینک حقوق مددجویانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده است اما می‌گوییم این کافی نیست ولی باید راهمان ادامه یابد.

روحانی ادامه داد: طرف مقابل ما می‌خواهد مشکلات را با پمپاژ پول از طریق یارانه برطرف کند ولی ما معتقد هستیم و می‌گوییم باید فضای کسب و کار آماده شود ما می‌گوییم موانع باید برطرف شود و باید به مردم آزادی عمل بدهیم. مردم با اینترنت می‌تواند برای خود شغل انتخاب کنند.بگذارید مردم فعال باشند.

او با اشاره به افزایش گردشگری طی سال‌های اخیر در ایران گفت: چهره ایران زیبا است آن را مخدوش نکنید بگذارید خارجی‌ها به ایران بیایند و فرهنگ زیبای ملت ایران را ببینند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه راه نظام و انقلاب از ریا و فریب نمی‌گذرد بلکه از راه قانون و عقلانیتش عبور می‌کند، تصریح کرد: ما حقوق شهروندی را تنظیم کرده و آن را منتشر کرده‌ایم اعتماد نو به نقل از برنامه چهارساله دولت دوازدهم را منتشر کرده‌ایم اگر می‌خواهیم به همه اهدافمان برسیم باید پای صندوق‌های آرا بیاییم.

روحانی افزود: عده‌ای می خواهند مردم را مایوس کنند تا آنها به پای صندوق‌های رای نیایند اما شما باید دولت دوازدهم را قدرتمند ایجاد کنید هر آن چه را که در رابطه با آزادی می‌گوید عملی و شدنی است فقط شما پای صندوق‌های آرا بیایید.

رییس دولت تدبیر امید بیان این که ما می‌خواهیم تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را ادامه دهیم، ابراز داشت : ما می‌خواهیم دولتی را تشکیل بدهیم که تابع نظرات ملت ایران باشد. ملت ایران ! روز جمعه یک بعلاوه ۱۱ بیاید از حالا بیایید و کار را شروع کنید با موبایلتان یک بعلاوه ۱۱ را فشار بدهید رای‌تان را برای یازده نفر دیگر تکرار کنید و همه دوستانتان را پای صندوق‌های آرا بیاورید .

روحانی با بیان اینکه بعضی‌ها نگران هستند که صندوق‌های رای شلوغ شود، اظهار داشت: ما پیروز میدان انتخابات خواهیم بود ملت ایران اجازه نمی‌دهند راه پیشرفت متوقف شود ما می‌خواهیم روستاییانی با شرایط بهتر داشته باشیم.

او در پایان تاکید کرد: با قدرت و نشاط همه به پای صندوق‌های رای بیایید ما دولت اصلاحات، اعتدال و اصولگرایی معتدل را تشکیل می‌دهیم. دوباره ایران ، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید.

 

 

گزیده سخنان دکتر روحانی به شرح زیر است:

 

سلام به مردم فهیم و بزرگوار استان سرسبز مازندران، مرزداران شمال کشور ایران.

شما در خرداد ۹۲ با حضورتان به همه ایران پیام فرستادید. آن روز گفتید ما می خواهیم اعتدال و اصلاحات پیروز شود. گفتید ما راه آزادی و آرامش را پیدا کرده ایم.

امروز ما معتقدیم بحث انتخاب بین چند نفر در انتخابات نیست. بحث دو نوع تفکر است.

مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می کنند یا تعامل. مردم یا راه عقلانیت را انتخاب می کنند یا راه خرافه. یا شعار را انتخاب می کنند یا اعتماد نو به نقل از برنامه و عمل.

مازندران قهرمان به همه مردم ایران می گوید ما به عقب بر نمی گردیم.

آیا می خواهید دومرتبه هرروز در انتظار آن باشیم که ببینیم قطعنامه جدیدی علیه ملت ایران تصویب شده است؟ یا می خواهیم هرروز می خواهیم بشنویم گشایش جدیدی برای ملت ایران ایجاد شده است؟

مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند.

قاضی حکم صادر می کند و حکمش را ابلاغ می کند. وکیل از مردم دفاع می کند.

رئیس جمهور باید کسی باشد که از حقوق ملت ایران دفاع کند.

آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم.

آیا راه دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل حل مشکل کردن؟

سازمان ملل و شورای امنیت و ملت ایران که همانند، پس چه چیزی عوض شده؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان.

ملت ایران توانمند، قدرتمند و مقاوم است. اما کسانی هم باید باشند که قدرت ملت را در مجامع جهانی نقد کنند. با استدلال و حقوق و قانون سخن بگویند.

جمعه روز انتخاب است.

آیا می خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟

آیا می خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟

مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را با آرایشان اعلام خواهند کرد.

استان مازندران باید دروازه ارتباط ما با شمال و شرق و غرب جهان باشد. ما معتقدیم که راه ارتباط با جهان از شمال ایران بگذرد.

ما در همه استان های شمالی راه ارتباط با جهان را گشایش خواهیم داد. مردم، انتخاب با شماست. آنچه در گذشته بود، بازار واردات برای دنیا بود. اگر می خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد به دیگران رای بدهید. اگر می خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید.

تراز تجاری ما در دو دولت قبلی ۳۰ میلیارد دلار منفی بود. الان دوسال است که تراز تجاری ما مثبت شده. یعنی روز به روز صادرات بیشتر می شود. آیا می خواهیم وارد کننده برای استان مازندران باشیم یا استان مازندران صادرکننده برای کشورهای شمالی دریای خزر باشد؟

سال جدید، سال پیشرفت و اشتغال بیشتر برای جوانان خواهد بود
هم اکنون بخوانید

آیا می خواهید راه ارتباط با جهان را ادامه دهیم یا راه ها را ببندیم؟

دولت یازدهم معتقد بود اتصال مردم ایران با مازندران سرسبز باید سهل و آسان شود. ارتباط مازندران با قلب کشور باید آسانتر شود. در جاده های هراز، چالوس و فیروزکوه قدم های مناسبی را برداشتیم. راه فیروزکوه تا چندماه دیگر به اتمام می رسد، راه هراز تا دوسال دیگر و راه چالوس تا آخر دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

ما برای عبور راحت تر مردم از کنارگذرها، پروژه ای را که ۱۵ سال در ساری، بابل و چالوس باقی مانده بود به اتمام رساندیم.

چرا به مردم واقعیت را نمی گویید؟ چرا سیاهنمایی می کنید؟ آیا وضع گندمکاران ما الان نسبت به سال ۹۱ بدتر شده است؟ آیا وضع شالیکاران بدتر شده است؟ آیا وضع بهداشت مردم امروز بهتر شده یا بدتر؟ چرا دروغ می گویید؟

شما دلتان می خواهد دوباره کاسبان تحریم کار خودشان را انجام بدهند. روحانی باشد یا نباشد، دوره کاسبان تحریم پایان پذیرفته، دوران واردات گندم پایان یافته است، عدم مدیریت برای به سیاه نشاندن زندگی شالیکاران و اجازه واردات به کشور درست در زمان برداشت برنج پایان یافته است.

ده ماه فرصت داشتند پول مردم را به آنها برگردانند. آقای سخنگو، بیا الان جواب بده.

ما از دیگران می پرسیم، می گوییم اگر اعتماد نو به نقل از برنامه ای غیر از اعتماد نو به نقل از برنامه سال ۹۰ و ۹۱ دارید اعلام بفرمایید. چرا تبلیغ می کنید که دین مردم به خطر افتاده و این دولت به فکر دین مردم نیست؟

حافظ دین، خود مردم هستند نه دولت! شما نه قیم دین مردم هستید نه قیم دنیای مردم.

مردم راه خود را انتخاب کرده اند. اینجا سرزمین علویان است. اینجا سرزمین لشکر ۲۵ کربلاست.

روز عاشورا شما به خیابان می آیید یا مردم؟ روز تاسوعا یک مسابقه فوتبال می خواست برگزار شود، شما چه حرفها که نزدید!

دیدید جوانان ما چه کردند؟ با نام حسین و عباس پیروز شدند.

شما غصه دنیای خودتان را بخورید.

شما را به همه مقدسات، هر چه رای می خواهید به شما می دهیم، مقدسات مردم را رها کنید.

شما آمدید در جلسات و گفتید اگر شبکه های فضای مجازی را نبندید همه مردم ایران بی دین و ضدانقلاب می شود. این قضاوت شما نسبت به ملت ایران است.

جوانهای ایرانی شبکه های مجازی را پر از متون دینی و انقلابی و ایرانی خواهند کرد.

جوانها، عزیزان، ورزشکاران، هنرمندان، کشاورزان، دانشجویان، فرهنگیان، اصناف، زنان هوشمند؛ ما ایران را با دست خودمان می سازیم.

اینها به دروغ می گویند این دولت اگر ادامه یابد یارانه را قطع می کنند، بعد دوباره می گویند دولت چرا یارانه را برمی گرداند، خلاصه ما چه کنیم؟ چرا به مردم دروغ می گویید؟

ما می گوییم برای زندگی محرومان فقط یارانه کافی نیست. ما می گوییم باید حقوق فرهنگیان و بازنشستگان اضافه شود. قدم های اول این کار را برداشته ایم.

ما می گوییم باید فقر مطلق تا پایان دولت دوازدهم در ایران تمام شود. الان حقوق مددجویان به سه برابر افزایش پیدا کرده. ما می دانیم هنوز کافی نیست و این راه باید ادامه پیدا کند.

آنها می گویند اینها راه نیست، فقط باید پمپاژ پول از طریق یارانه کنیم. ما می گوییم زندگی مردم را بر مبنای یک اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی بلند مدت باید تامین کنیم. فضا را برای کسب و کار مردم آماده کنیم. موانع را از پیش پای مردم برداریم. به مردم آزادی عمل بدهیم.

مردم با همین فضای مجازی شغل درست می کنند.

چهره ایران زیباست، چهره ایران را مخدوش نکنید.

بگذارید خارجی ها به ایران بیایند و فرهنگ و تمدن ایران را ببینند.

راه نظام ما، راه انقلاب ما از ریا و فریب نمی گذرد. راه نظام اسلامی ما از طریق قانون و عقلانیت می گذرد. ما حقوق شهروندی را تدوین و منتشر کردیم.

اگر می خواهیم به همه اهداف در سیاست خارجی و داخلی برسیم باید پای صندوق آرا بیاییم.

عده ای می خواهند مردم را مایوس کنند تا پای صندوق نیایند.

دولت دوازدهم قدرتمند پای صندوق آرا بسازیم.

هر آنچه درباره آزادی می گویید شدنی است، فقط پای صندوق آرا بیایید.

ما راه دولت اعتدال را ادامه می دهیم. ما تفکر هاشمی رفسنجانی را ادامه می دهیم. ما تفکر سید محمد خاتمی را ادامه می دهیم.

ما دولتی می خواهیم که تابع نظرات ملت ایران باشد. ما از حقوقمان و مشروعیت آن استفاده می کنیم. مردم،  روز جمعه ۱+۱۱٫

همه دوستانتان را در سراسر مازندران پای صندوق آرا دعوت کنید.

نگرانی بعضی ها این است که پای صندوق شلوغ شود و ملت ایران در دور اول انتخابات پیروز شود.

ملت ایران اجازه نمی دهد راه پیشرفت متوقف شود.

می گویند چرا این همه گاز کشی می کنید برای روستاها؟ گاز رسانی را از سال ۹۲ شروع کردیم، می گویند از همان موقع تبلیغات انتخاباتی بود!

مردم عزیز، ما به فکر آنیم که ملت ایران با آزادی و اراده خود، راه آینده کشور را انتخاب کند.

ما با قدرت، با نشاط، از صبح روز جمعه همه پای صندوق آرا خواهیم رفت. دولت اعتدال و اصلاحات و اصولگرایی معتدل را تشکیل خواهیم داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا